El Màster en Edició felicita Jorge Herralde i considera un encert el lliurament del premi Atlàntida al fundador d’Anagrama

L’editor, fundador i president de l'editorial Anagrama, Jorge Herralde, ha estat distingit amb el premi Atlàntida, del Gremi d'Editors de Catalunya. El guardó, que l'entitat atorga anualment, distingeix persones que hagin destacat per la seva contribució al foment de la lectura, el món del llibre i la defensa del valor de la cultura. El 18 de desembre, Herralde rebrà el premi en el marc de la 32a Nit de l'Edició que se celebrarà en el Saló de Cent de l'Ajuntament de Barcelona.

El director del Màster en Edició de la UPF Barcelona School of Management, Javier Aparicio Maydeu, considera un gran encert el lliurament del premi Atlàntida a Jorge Herralde, gran amic i col·laborador del Màster. ‘Jorge Herralde va ajudar a arrencar el Máster en Edició, fa 23 anys, amb el qual ha mantingut la complicitat i ha compartit la seva experiència professional amb generositat. No ha faltat cap any a la cita amb el Màster i podem dir que no sols ha format a lectors de moltes generacions sinó també molts editors’.

Jorge Herralde ha publicat, amb el seu segell Anagrama i des del 1969, més de 3.500 títols en una vintena de col·leccions. Actualment l'editorial publica un centenar de llibres anuals repartits en tres col·leccions de ficció i una de butxaca. El Màster en Edició recorda amb agraïment que Herralde va voler incloure en el seu llibre Opiniones mohicanas el capítol "Decálogo del editor", que correspon a la classe magistral que va impartir pels estudiants d’edició el primer any del programa (que llavors era Postgrau). ‘En aquella aula hi seia -entre molts d’altres- Milena Busquets, que 22 anys després es convertiria en autora seva’, recorden els directors del programa.

Es per això que el Màster en Edició de la UPF Barcelona School of Management vol felicitar el Gremi d’Editors per la iniciativa i retre, en forma d’agraïment, un sentit homenatge al rellevant paper que Jorge Herralde ha representat pel sector editorial.