La UPF Barcelona School of Management inaugura la sisena edició del Postgrau en Compliance a Entitats Financeres

21 Diciembre - 2023
caixabank

El programa a mida de la UPF-BSM per CaixaBank compta amb la col·laboració d'un altre líder en el sector financer com és KPMG

La 6a edició del postgrau en Compliance a Entitats Financeres comença a caminar, mantenint la seva col·laboració amb KPMG i CaixaBank, i amb la responsabilitat de mantenir els estàndards que l'han portat a situar-se entre els millors centres de professionalització del sector.

Es tracta d'un programa a mida de la UPF-BSM impartit a treballadors de CaixaBank i d'altres entitats del grup, l'activitat dels quals pugui veure's afectada pels riscos que s'intenten evitar des del Compliance. En aquest sentit, el programa proporciona una visió completa de les àrees que componen la disciplina de compliment normatiu i legal, Compliance, a les organitzacions. El professional ha de ser capaç de desenvolupar anàlisis dels riscos de compliment en empreses.

Una formació liderada per la UPF Barcelona School of Management, referent entre les universitats amb menys de 50 anys, segons el rànquing elaborat per Times Higher Education, segons explicava durant l'acte d'inauguració, José Manuel Martínez-Sierra, director general de la UPF -BSM. Durant el seu discurs va incidir en la importància de la tasca de l'Obra Social de la Caixa, dels seus ajuts per a la formació, la selecció de becaris, de la qual recordava, va ser beneficiari.

Una figura, la del Compliance, que ha evolucionat considerablement en la darrera dècada, passant de la figura de l'advocat auditor centrat només en el sector financer, a la de l'expert que pot exercir en qualsevol sector a nivell internacional, amb perfils diversos i especialitzats, i amb formació centrada en les necessitats de les empreses. En aquest sentit, Carlos López, Chief Compliance Officer de CaixaBank, destacava aquest postgrau que es troba entre els millors del país, molt ben posicionat als fòrums especialitzats i del que afirmava “aquest postgrau és un motiu d'orgull, els resultats són molt bons”.

Un rol, el del Compliance, que Miquel Comella, director de Formació de Recursos Humans de CaixaBank, insistia a destacar, durant l'acte d'inauguració, i davant dels alumnes d'aquest any, “aquest és el millor programa de Compliance que hem llançat a CaixaBank fins ara. També crec que és important posar en valor l'escola, La UPF Barcelona School of Management. Això no és un simple curs, ni tan sols és un simple programa de postgrau, sinó que és un programa de postgrau en una de les 5 millors escoles de negoci que hi ha a l'Estat”. Afirmava que el rol del Compliance és el de l'orientador que necessiten les empreses per aconseguir “fer allò correcte, és més important que fer-ho bé”, parafrasejant Peter Drucker, escriptor.

Finalment, Alain Casanovas, director Acadèmic del programa i soci de KMPG, ha disenyat conjuntament el programa amb la UPF-BSM i destacava la importància que es basi en principis de Compliance que compleixen els estàndards ISO, organització sense ànim de lucre que aglutina 165 països dels 194 que reconeixen les Nacions Unides. Destacant que “El que aprendrem no és el que jo opino com a professional del Compliance, ni allò que opina determinada empresa, sinó allò que estipulen els principis internacionals”.