La Càtedra Agbar lliura el Premi al millor TFM en l’àmbit del Desenvolupament Sostenible

18 Diciembre - 2023
TFM Agbar

Aquest dilluns, 18 de desembre de 2023, el Dr. Toni Aira, director de la Càtedra d'Estudis Internacionals en Comunicació Institucional per al desenvolupament i el creixement sostenible, creada per la UPF Barcelona School of Management en col·laboració amb AGBAR, ha lliurat el primer Premi al millor Treball Final de Màster en l’àmbit del Desenvolupament Sostenible. Aquests guardons pretenen impulsar la recerca aplicada que abordi la temàtica de la sostenibilitat i/o el desenvolupament sostenible, directament o indirectament, amb l'objectiu de promoure-les i donar-los visibilitat.

El guanyador ha estat Carlos Argila, que va presentar el seu TFM en el marc del curs 2022-23 del Màster en Comunicació Política i Institucional de la UPF-BSM.

Carlos Argila ha assegurat estar “molt agraït amb el premi, que va ser una gran motivació per tirar endavant un treball de final de màster que em va acompanyar tot un curs i que m’agradaria que tingués traslació més enllà de l’àmbit acadèmic”.

El tribunal que ha decidit entre els diferents candidats que, des de molt variats programes de la UPF-BSM han presentat els seus TFM aspirants al guardó, ha estat format pel director general de la UPF-BSM, Dr. José Manuel Martínez Sierra, el Dr. Daniel Rajmil, coordinador de la càtedra i el mateix Dr. Aira, com a director.

Finalment, per unanimitat i destacant per l’originalitat i atreviment de la proposta, elguanyador ha estat el treball d'Argila, titulat "Manual de comunicació per al desenvolupament sostenible dirigit a petits ajuntaments. Guia per elaborar una estratègia de comunicació local sobre l'Agenda 2030 i els ODS". L’estudiant ha demostrat en el seu treball una eficaç traslació de la teoria a la pràctica, amb una proposta de manual que podria ser perfectament aplicable en multiplicitat d’institucions locals, al servei d’una major sostenibilitat en l’acció i la comunicació dels petits ajuntaments.

“El premi vol ser una contribució per aprofundir, amb la recerca acadèmica aplicada, en el coneixement de l’Agenda 2030 i dels ODS, així que no podríem haver començat amb un millor exemple que demostra com hi ha una nova generació de ciutadans i professionals que saben com posar-s’hi i com impulsar-ho des del seu àmbit de dedicació” comenta el Dr. Toni Aira.

Amb l'entrega d'aquest guardó queda ja oberta la pròxima convocatòria, corresponent al curs 2023-24: segona edició del Premi al millor Treball Final de Màster en l’àmbit del Desenvolupament Sostenible.