La UPF Barcelona School of Management premia els seus millors docents al Faculty Acknowledgement Day

13 Diciembre - 2023
faculty awards

La UPF Barcelona School of Management manté el ferm compromís amb l'excel·lència acadèmica i la qualitat de l'educació que ofereix als seus màsters i postgraus. Per aquest motiu, un dels moments més importants del calendari acadèmic és el Faculty Acknowledgement Day, que ret homenatge a l'esforç i la dedicació de tot el professorat de la UPF-BSM.

Aquesta segona edició ha reconegut Javier Gómez Biscarri, director dels programes MSc, com Faculty of the Year. “Crec que els Master of Science reflecteixen molt bé el que esperem de la UPF-BSM” ha assegurat Gómez Biscarri que ha afegit: “Hem de mirar sempre cap amunt i comparar-nos amb les millors universitats d'Europa i del món, aquesta és la clau per continuar avançant”. Gómez Biscarri ha subratllat la seva passió pels programes que lidera i ha destacat que l'excel·lència acadèmica no només s'aconsegueix a les aules: “Estem ajudant els estudiants a créixer en tots els àmbits de la vida, per això és important l'activitat fora del aula. En definitiva, a la UPF-BSM han de trobar un lloc on estiguin orgullosos de participar”.

La celebració ha comptat amb la presència i la participació del degà de la UPF-BSM, Llorenç Bagur i del director general de la UPF-BSM, José Manuel Martínez-Sierra. “Són uns premis molt merescuts. Aquest dia tan especial brinda un merescut reconeixement a aquells que no només ho han fet bé, sinó que han destacat”, ha declarat el degà. Per la seva banda, Martínez-Sierra ha assenyalat que el col·lectiu acadèmic “és sens dubte el motor que permet que la nostra Escola creixi i millori dia rere dia sota un marc amb què m'identifico plenament: responsabilitat i lideratge. Celebrem, doncs, el reconeixement acadèmic del nostre claustre que és i serà base i font d'inspiració per a les generacions futures”.

Sis distincions acadèmiques

De les sis categories que s'han avaluat, la vicedegana d'Impacte Social i Innovació Acadèmica de la UPF-BSM, Ana Freire, ha estat mereixedora del Teaching Innovation Award per la seva exitosa introducció transversal d'aspectes com la intel·ligència artificial o la programació, en titulacions d'àrees diferents de la tecnologia. Aquest premi pretén reconèixer els projectes educatius de caràcter innovador que contribueixin a la millora de la qualitat docent.

El Teaching Excellence Award, a través del qual els estudiants han designat el millor professor a l'àmbit de la docència, s'ha atorgat a Toni Aira, director del Màster en Comunicació Política i Institucional i director de la Càtedra Agbar de la UPF-BSM. En finalitzar les assignatures, l'alumnat respon a un qüestionari avaluant el professorat. És una eina molt útil per a la millora contínua de la docència.

Andrei Boar, coordinador acadèmic dels programes a mida de l'àrea financera de la UPF-BSM, ha rebut el Knowledge Transfer Award pel conjunt d'activitats dirigides a la difusió dels estudis i dels continguts, les experiències i les metodologies utilitzades per fer que el coneixement arribi tant dins com fora de la UPF-BSM. En aquest sentit, s‟han valorat les activitats desenvolupades per Boar en el marc de la transferència de coneixement.

En matèria de recerca, el Social Research Award s'ha atorgat a l'article “Mapping enablers per a SDG implementació in the private sector: agenda systematica literature review and research”, una publicació que forma part de la tesi doctoral d'Erola Palau, directora adjunta del Master of Science in Sustainability Management de la UPF-BSM i que està dirigit, precisament pels seus coautors, Josep Llach i Llorenç Bagur.

Finalment, l'Impact Publication Award, un premi que distingeix investigacions qualificades amb l'excel·lència durant el curs acadèmic anterior, ha estat per al Jordi Pereira, director acadèmic del Postgrau de Data Management de la UPF-BSM. L'article premiat és l'ABS 4* publicat a l'European Journal of Operational Research que porta el títol “Exact and heuristic methods for workload allocation problem with chain precedence constraints".

La UPF-BSM aprofita el Faculty Acknowledgement Day per destacar el compromís amb la innovació educativa, la investigació d'avantguarda i el desenvolupament professional de tot el cos docent. En premiar la tasca dels professors, la UPF-BSM reafirma el seu objectiu cap a la qualitat educativa i avançant en el seu objectiu de formar líders preparats per als desafiaments actuals i del futur.