Pestanyes primàries

Idioma d'impartició:
Espanyol
Inici de classes:
27 setembre 2018 (per confirmar)
Fi de programa:
16 març 2019 (per confirmar)
Horari:

Divendres de 16.00 a 21.00 h i dissabtes de 9.00 a 14.00 h

Tipus de programa:
Postgrau
Crèdits ECTS:
Modalitat:
Preu:
Pràctiques:
Extracurriculars

El Postgrau en Planificació Estratègica de Marca i Brand Meaning se centra en la importància de la definició i la planificació estratègica d'una marca en publicitat i comunicació digital.

Impartit per experts d'organitzacions com Ipsos, Ogilvy, McCann, Lola Lowe, DDB, The Picnic, Soulsight, Collaborabrands, SodaBites, Twoelf, Young & Rubicam, Codorniu, Save The Children, Coca Cola o Puig, al llarg d'aquest curs aprendràs quines són les eines i les metodologies de la planificació estratègica de marca i les seves especificitats. A partir d'estudis de casos reals, analitzaràs algunes de les campanyes publicitàries més conegudes i n'avaluaràs els resultats de manera crítica. En el projecte final treballaràs en un cas real per al qual hauràs de planificar una estratègia de marca i comunicació.

El Postgrau en Planificació Estratègica de Marca i Brand Meaning s'adreça a professionals que tinguin experiència en l'àmbit del màrqueting, la comunicació, la publicitat o la consultoria, i vulguin especialitzar-se en els processos de definició d'estratègies de marca.

Per què aquest programa?

1. Perquè aborda la figura del planner d'una manera pràctica i actual: aprendràs a dominar les metodologies i les eines per elaborar estratègies, a conceptualitzar i mesurar el valor d'una marca, a fer servir els KPI adequats i a dissenyar estratègies de comunicació, tant en agències de publicitat com en l'entorn digital.
  2. Perquè tindràs classes amb referents de la publicitat i del branding, com Oriol Bombi, director de planificació estratègica de McCann a Europa; Ugo Ceria, director general estratègic de Delvico JWT Madrid, o Pablo Vázquez, director de planificació estratègica de Sra. Rushmore, entre altres.
  3. Perquè desenvoluparàs el teu projecte en forma d'encàrrec real i el presentaràs davant del client. Els nostres exalumnes han treballat amb casos d'empreses com MútuaTerrassa, UNICEF, Bach (Grup Codorníu) i Save The Children.
  4. Per la seva aproximació real a la professió i l'oportunitat de networking que t'ofereix: durant el curs assistiràs a nombroses sessions a l'aula amb professionals amb experiència en reconegudes empreses, consultores de marca i agències de publicitat com Ogilvy, McCann, JWT, TBWA, Added Value, Arbora-Ausonia, Nutrexpa, Unicef, etc.
  5. Perquè incorpora un model d'aprenentage propi i avançat, basat en la filosofia educativa que s'expressa al manifest de la UPF Barcelona School of Management.

Objectius

L'objectiu general del postgrau és dotar els participants de les metodologies i les eines per elaborar estratègies i aportar-los criteris d'aplicació en l'àmbit general de la marca i els àmbits específics de la publicitat en mitjans convencionals i la comunicació digital. Específicament, els objectius que assoliran els participants en el programa seran:

• Conèixer el procés de definició d'una estratègia i dominar les eines d'anàlisi, ideació, contrast d'hipòtesis i conceptualització.
  • Dominar la definició del posicionament d'una marca.
  • Saber com es defineix la dimensió funcional, emocional i social d'una marca. La interacció de la marca amb la innovació, la comunicació i la responsabilitat social empresarial.
  • Tenir criteris per a la definició de l'arquitectura de marques i la gestió de la gamma de marques d'una empresa.
  • Definir insights de consumidor com a base per al desenvolupament de les estratègies de comunicació.
  • Plantejar una estratègia de comunicació 360º i saber fer conceptes de comunicació.
  • Definir una plataforma de comunicació o un briefing de comunicació offline.
  • Definir els continguts online d'una marca i la plataforma de comunicació online.
  • Saber com orientar les converses de la marca en l'entorn online.
  • Saber presentar i defensar una estratègia de marca i comunicació.

A qui va dirigit

Dirigit a professionals que estan iniciat la seva carrera professional en l'àmbit de màrqueting, la direcció de comunicació, la direcció de marca, la consultoria de marca i l'agència de publicitat offline i online per especialitzar-se en la definició d'estratègies de marca i comunicació.