Francisco Javier Ruiz Collantes

Full Professor UPF

Francesc Xavier és Doctor en Ciències de la Informació a la Universitat Autònoma de Barcelona, Catedràtic del Departament de Comunicació de la Universitat Pompeu Fabra de Barcelona.

És Director Acadèmic del Màster en Estratègia i Gestió Creativa de la Marca a la Barcelona School of Management i docent al Màster de Comunicació Política i Institucional de la Barcelona School of Management. La seva àrea de recerca és l'anàlisi de missatges persuasius, especialment aquells relacionats amb la publicitat, el branding i la comunicació política.

UPF Research

• Management, Law, Society & Humanities

• Doctor, Arts i Humanitats, Comuniació, periodisme i traducció.

Director/a

• Màster en Estratègia i Gestió Creativa de la Marca
  • Postgrau en Planificació Estratègica de Marca i Brand Meaning

Professor/a

• Màster en Comunicació Política i Institucional
  • Màster en Estratègia i Gestió Creativa de la Marca
  • Postgrau en Planificació Estratègica de Marca i Brand Meaning

• RUIZ COLLANTES, F. J., SOFÍA CABEZAS, A. (2022). Populist discourses and conflicts of democratic legitimacy: the Bolivian political crisis of 2019. Journal of Political Ideologies.
  • RUIZ COLLANTES, F. J. (2021). From populism to democratic legitimism: towards a radical reconsideration of populism as a political category. Journal of Political Ideologies.
  • WILCHES TINJACÁ, J. A., RUIZ COLLANTES, F. J., GUERRERO SIERRA, H. F. (2021). Estados en pandemia y narcopopulismos reinventados: consolidación del “narco” como orientador de sociedades ilegales, pero legítimas. Análisis Político.
  • RUIZ COLLANTES, F. J. (2019). Narrativas de la crisis económica: el nacionalneoliberalismo en la publicidad española (2008-2017)*. Palabra Clave.
  • GILI FERRÉ, R., PONT SORRIBES, C., RUIZ COLLANTES, F. J. (2018). Combinación de frames y estructuras narrativas: una nueva propuesta metodológica aplicada a la Vía Catalana 2013. Estudios sobre el mensaje periodístico.
  • RUIZ COLLANTES, F. J. (2019). La construcción del relato político: crear historias para ganar votos. Universitat Autònoma de Barcelona.