La UPF-BSM signa un acord de col·laboració amb la Lanzhou University School of Management

18 Mayo - 2023
La UPF-BSM firma un acuerdo de colaboración con la Lanzhou University School of Management

La UPF Barcelona School of Management i la Universitat de Lanzhou School of Management (LUSM) van signar divendres passat un memoràndum d'enteniment (MOU per les sigles en anglès) en què es van comprometre a col·laborar en nombroses àrees acadèmiques.

El degà de la UPF-BSM, Llorenç Bagur, va assenyalar que "establir relacions i col·laboracions amb institucions de primer nivell a la Xina és fonamental per a l'estratègia d'internacionalització de la UPF-BSM i respon als objectius de la nostra China Global Strategy. La col·laboració amb la Lanzhou University School of Management impulsarà la cooperació en diferents àmbits i beneficiarà l'experiència dels estudiants de totes dues comunitats".

Per la seva banda, el Honorary Dean Prof. Bao Guoxian ha comentat "<som una escola jove que ha crescut molt ràpid, obtenint el 2014 l'acreditació AMBA, l'any passat la doble acreditació AMBA i BGA i acabem de completar la fase inicial d'acreditació d'AACSB. No obstant això, entre els nostres més de 30 socis, cap no es troba a Espanya i, és per això, que la nostra relació cobra especial importància obrint un nou capítol de col·laboració entre ambdós països”.

Entre altres aspectes, l'acord de col·laboració preveu:

• L'intercanvi de professors i estudiants durant períodes limitats amb caràcter recíproc
  • El desenvolupament de programes i projectes de recerca col·laborativa que siguin d'interès mutu
  • La participació a seminaris, reunions acadèmiques, cursos curts, programes de formació i programes d'estiu
  • Cooperar en el desenvolupament d'activitats de formació en general, incloent-hi la possibilitat d'oferir programes conjunts
  • Col·laborar estretament a la setmana d'estada europea (concretament a Barcelona) dels estudiants del programa EMBA de la School of Management de la Lanzhou University
  • Desenvolupar oportunitats d'assessoria i projectes

L'acte de signatura del document va comptar amb representacions nodrides de les dues escoles. Per part de la LUSM van assistir el Honorary Dean Prof. Bao Guoxian, el Dean Prof. He Wensheng, l'Associated Professor; Wang Yanxia i la directora; Fang Yan. I per part de la UPF-BSM van participar, a més del degà Prof. Llorenç Bagur, l'Associate Provost per a Business Strategy and Partnerships Josep Maria Galí, l'Associate Dean Prof. Dr Rodrigo Centina, la International Development Director; Águeda Quiroga, i la directora executiva de la China Global Strategy Qianying (Núria) Zhou. Així mateix, els membres de l'Advisory Board de la China Global Strategy, també van estar presents durant la signatura del memoràndum: el Sr Chuenping Lam, Principal Advisor, i la Sra. Feifei Chen, Advisor.

Consolidant la China Global Strategy

L'acord de col·laboració entre les dues escoles s'emmarca en les activitats de la China Global Strategy, un projecte nascut el 2021 i liderat per Qianying (Núria) Zhou que pretén articular un espai de col·laboració entre la cultura, l'empresa, el món universitari i el científic entre la Xina i Espanya, a més de connectar els talents dels dos països.

Segons la seva directora executiva, els objectius de la iniciativa són "construir ponts per als diferents talents formats a la UPF-BSM, que tenim la capacitat de liderar en entorns internacionals, i que puguin connectar-se amb empreses i institucions dels dos països.

Aquest tipus d'acords amb institucions de primer nivell ens fan avançar en la nostra estratègia al continent asiàtic creant nous vincles entre els dos països que reforcen el nostre posicionament i presència internacional.