Eduardo Mendoza, Jorge Herralde, Nahir Gutiérrez i Sandra Bruna debatran la cadena del llibre

10 Junio - 2014
  • El Màster en Edició que dirigeix ??Javier Aparicio Maydeu porta 19 anys formant futurs editors i compta amb el suport i col·laboració de tot el sector editorial espanyol

Sota el títol 'El futur de la cadena del llibre', el Màster en Edició de la Universitat Pompeu Fabra reunirà en una taula a Jorge Herralde (fundador d'Anagrama), l'escriptor Eduardo Mendoza, Nahir Gutiérrez (directora de comunicació de Seix Barral, Grup Planeta), Sandra Bruna (Agència literària Sandra Bruna), el periodista i escriptor Ricard Ruiz Garzón i Javier Aparicio Maydeu, com a director del Màster. Un acte que pretén abordar un dels principals reptes del món editorial d'avui dia: la manera en què comprarem i accedirem als llibres en el futur i, per tant, els nous escenaris creats a partir de la irrupció del llibre digital i la influència que exerciran les noves tecnologies en el comerç del llibre. Sens dubte, una sessió única pels participants del Màster, futurs editors i escriptors, que tindran l'oportunitat no només d'escoltar, sinó també al final d'interpel·lar i conversar amb els ponents.

L'acte serà el dia 18 de juny i començarà a les set de la tarda, amb una sessió entre l'escriptor i periodista literari Ricard Ruiz Garzón i Jorge Herralde, fundador i editor de l'Editorial Anagrama, sobre la situació del sector. A continuació, es donarà pas a la taula rodona, a la qual s'uniran Eduardo Mendoza, Nahir Gutiérrez, Sandra Bruna i Javier Aparicio Maydeu.

D'aquesta manera, el Màster en Edició de l'UPF-IDEC demostra un any més la seva capacitat de tractar els temes més actuals amb els principals actors del sector. El Màster que dirigeix ??Javier Aparicio Maydeu compleix enguany 19 anys formant futurs editors i compta amb el suport i col·laboració de tot el sector editorial espanyol, des del Grup Planeta, Anagrama, Penguin Random House, Grup 62, Google, Círculo de Lectores, el gremi d'editors de Catalunya, la fira del Llibre de Franckfurt o CEDRO, entre molts d'altres. Això li permet mantenir constantment actualitzats els continguts acadèmics, el contacte amb el món editorial i comptar cada any amb ponents de reconegut prestigi internacional.

Sessió especial amb Juan Cruz a l'auditori

El Màster en Edició de l'UPF-IDEC comptarà aquest any amb una sessió especial en obert amb un convidat molt reconegut: el periodista i editor Juan Cruz, adjunt a la direcció del diari El País. Juan Cruz va rebre el Premi Nacional de Periodisme Cultural 2012, atorgat pel Ministeri d'Educació, Cultura i Esport. La seva conferència porta per títol 'Una visió zenital del món editorial' i tindrà lloc el proper 25 de juny a les 18.30h. a l'auditori del UPF-IDEC (Balmes, 132). Serà presentada per Javier Aparicio Maydeu, professor de la Facultat d'Humanitats de la UPF i director del Màster en Edició. La presència d'aquests participants constata el prestigi internacional i la plena consolidació dins el sector editorial del Màster en Edició, que aquest any està ja a punt de complir el seu 20è aniversari.