Rodrigo Cetina debat sobre la regulació d'internet en una conferència acollida per la UNESCO

14 Marzo - 2023
Internet for trust

Rodrigo Cetina, Associate Dean de la UPF Barcelona School of Management, va participar recentment a la conferència “Internet for Trust Global Conference”, que va tenir lloc a la seu d'UNESCO a París entre el 21 i el 23 de febrer, i l'objectiu principal de la qual va ser discutir i aportar a la redacció final d'un govern sobre lineaments per a la regulació d'Internet arreu del món.

Al llarg de la conferència es van debatre aspectes concrets dels lineaments. Amb els experts agrupats en quatre grups de stakeholders, les seves opinions i intervencions es van recollir grup per grup, també amb l'opció d'enviar comentaris i proposta de redacció o esmena mitjançant una aplicació mòbil. Cetina, que també és el coordinador del Màster Universitari en Polítiques Públiques i Socials de la UPF-BSM, es trobava al grup “Scholars and technical experts”.

La conferència va comptar amb altres reunions més petites sobre lineaments més específics. En aquest sentit, l'Associate Dean de la UPF Barcelona School of Management també va participar al workshop “Freedom of Expression and Access to Information in Electoral Processes. Challenges Facing Disinformation and Other Harmful Practices in the Digital Ecosystem”, on va tractar el paper dels stakeholders institucionals i la seva relació amb les plataformes digitals. Al workshop es van sospesar els riscos i les oportunitats per a la llibertat d'expressió de les regulacions en un context electoral, així com de fomentar les interaccions amb empreses de social media i iniciatives multistakeholder que poguessin ser promocionades per òrgans d'administració electoral.

D'altra banda, Rodrigo Cetina també va presentar una conferència coorganitzada per la UNESCO i l'International Association for Media and Communication Research (IAMCR), de la qual és copresident de la secció de dret i membre del seu International Advisory Council, una sessió que es va titular “Governing the internet for democracy: lessons research embracing a multicentered world”.

Allà, va presentar el seu paperTrusted Flaggers and the Digital Services Act: Old Governance, New Governance” i va alertar sobre alguns “motius de preocupació”, com les relacions de poder, l'atrinxerament dels poders privats, la coerció dels estats, la tensió normativa, la censura dels algorismes i de les entitats privades, la manca de transparència i el due process.

Finalment, Cetina també va assistir per invitació de la Representació Permanent de Suïssa a la UNESCO a un esdeveniment de caràcter més informal a la Residència de Suïssa a París, organitzat per l'ambaixadora Muriel Kohen, on es van debatre temàtiques similars.

En aquest enllaç podeu consultar el programa principal de la conferència Internet for Trust.