Proactiva Open Arms escolta les propostes de l’Executive MBA al “Social Challenge”

7 Marzo - 2023
Guanyadors Open Arms challenge

El “Social Challenge” de la UPF Barcelona School of Management consisteix en un repte social plantejat als estudiants del màster, que han de donar resposta a un desafiament llançat per una organització de caràcter social (una ONG, una fundació, un hospital, etc.) de reconegut prestigi. L'objectiu: posar els coneixements adquirits durant el programa i el talent dels participants a disposició de l'organització participant, que a la darrera edició va ser Proactiva Open Arms.

Els participants, 26 estudiants de l'Executive MBA de la UPF-BSM, es van dividir en cinc grups, competint entre ells per elaborar les millors propostes que donessin una resposta adequada al repte plantejat.

En primer lloc, el fundador i director de Proactiva Open Arms, Òscar Camps, va descriure amb detall els seus desafiaments i va plantejar els objectius que pretenien assolir a través de les propostes dels estudiants.

La metodologia

El Social Challenge es va dur a terme durant tres sessions de treball en un format tipus workshop o taller de cinc hores en què els alumnes participants van seguir una metodologia dissenyada per la Fundació per a la Creativació per elaborar les seves propostes. L'objectiu de la metodologia esmentada, dividida en sis fases, era desenvolupar la proposta més creativa i innovadora possible que donés resposta a les necessitats plantejades per l'organització: mentre que les tres primeres fases responien a la part creativa de replantejament del repte, generació i valoració de les idees, les tres següents es corresponen a la part de desenvolupament, prototipat i comunicació de la proposta.

Presentacions dels grups

El primer grup es va plantejar l'objectiu de duplicar la recaptació d'Open Arms ja que si actualmente no s’està assolint aquesta xifra, aseguren que és degut a elements com la manca de pertinença a l'organització, una segmentació excessiva del públic, un lideratge polititzat, així com  per les aliances estratègiques escollides. Com a plans d'acció van proposar, entre d’altres, la monetització de les seves xarxes socials i del seu canal de YouTube, fomentar les donacions per missió, i augmentar el seu storytelling amb testimonis concrets per crear comunitat, augmentar els actius i incrementar el nombre de seguidors a les xarxes.

L'objectiu principal del segon equip era potenciar Open Arms com a marca creant comunitat i sentiment de pertinença, cosa que, segons van explicar, exigiria alguns canvis: desenvolupar una app mòbil, potenciar les xarxes socials i augmentar la visibilitat. Els beneficis previstos d'aquestes accions serien fidelitzar els usuaris, augmentar les donacions recurrents, i incrementar les col·laboracions.

El tercer grup va proposar augmentar el nombre de seguidors d'Open Arms a les xarxes socials, millorar els serveis i incrementar el nombre de donacions a través d'un reposicionament de la seva marca i una millora de l'engagement: la marca s'hauria de vincular a una ideologia, però desvincular-se de la política, suavitzant el missatge i buscant noves aliances estratègiques. Per fer-ho, van fer una original analogia amb la marca del club de futbol alemany St Pauli, un exemple de desafiament a l'statu quo.

Pel que fa al quart equip, va subratllar l'excessiu soroll mediàtic que al seu parer es produeix al voltant de la marca d'Open Arms, que de vegades está relacionat amb campanyes de desprestigi promogudes per interessos polítics. Com a idees de millora, van proposar augmentar la captació i fidelització de donants, plantejar les campanyes focalitzades en missions concretes, generar més comunitat i utilitzar l'anàlisi de dades per a la presa de decisions.

L'equip guanyador

El guanyador del “Social Challenge” va ser el cinquè grup, el qual es va plantejar com a objectius duplicar la recaptació i fidelitzar els donants de l’organització. Per portar-ho a terme van plantejar 3 eixos:

- Reposicionar la marca (canviant i suavitzant el discurs, diversificant el seu lideratge, sol·licitant donacions de manera directa, augmentant la seva presència en mitjans internacionals, i recorrent a fundraisers).
- Diversificar i ampliar l'ajut (a través de noves aliances).
- Potenciar la internacionalització (ampliant la seva presència física a través de testimonials, amb un major ús de l'anglès a les seves xarxes socials, i un domini .com a la seva pàgina web i no .es com fins ara).

En edicions anteriors del Social Challenge de la UPF-BSM han participat prestigioses organitzacions com ara l'Hospital Sant Joan de Déu, la Fundació Josep Carreras, la Fundació La Fageda o la Fundació Lluita contra la Sida.

Subscriu-te per a rebre les nostres notícies en el correu electrònic