Marcos Eguiguren s’integra al Consell Assessor de Nactiva

1 Junio - 2023
Marcos Eguiguren s’integra al Consell Assessor de Nactiva

L’Associate Provost i director de l’International Centre in Sustainable Finance de la UPF Barcelona School of Management, Marcos Eguiguren, ha estat nomenat membre del Consell Assessor de Nactiva, el primer market builder de protecció i regeneració del capital natural que, des de Barcelona, pretén generar un impacte transformador a tota la regió mediterrània.

Nactiva s'ha constituït com a societat de benefici i interès comú (SBIC), una empresa social sense ànim de lucre impulsada per dos emprenedors, Joan Cabezas i Sílvia Alsina, i les seves respectives organitzacions, The Palladium Group i Roman, i ha arrencat recentment les seves activitats amb el suport financer de deu empreses i els seus set partners fundadors.

Amb seu a Barcelona, Nactiva preveu destinar tots els seus ingressos i futurs beneficis a identificar, seleccionar, dissenyar, accelerar, aconseguir finançament (públic, privat i filantròpic) i donar suport a la implantació de projectes empresarials que regenerin el capital natural del territori en quatre àrees temàtiques: Aigua, Litoral, Boscos i Terra.

Marcos Eguiguren és Associate Provost for Strategic Projects a la UPF Barcelona School of Management, a més de director de la Càtedra de Finances Sostenibles creada conjuntament amb Triodos Bank. Eguiguren forma part de diversos consells d'administració, entre ells el de Banca Ética Latinoamericana a Xile. Va ser cofundador de les operacions de Triodos Bank a Espanya, i ha estat l'únic membre espanyol del Consell d'Administració de Triodos Bank NV a l’àmbit internacional, així com a membre de la seva comissió d'auditoria i riscos (2008-2015). Entre octubre de 2014 i juliol de 2020 va ser el primer director executiu de la Global Alliance for Banking on Values. És ambaixador de Transparency Task Force (Londres) i membre fundador de la International League of Ethical Financial Services Leaders (en constitució, Londres).

A més de Marcos Eguiguren, Nactiva compta, al seu Consell Assessor, amb altres figures de reconegut prestigi en l'economia d'impacte i l'activació del capital natural:

- Ignasi Ferrer, president executiu i fundador de Seastainable Ventures (SV) i Advisor World Ocean Council (WOC).

- Clara Navarro, CEO i cofundadora de Ship2B Foundation.

- Fèlix Riera, director de Rethink Barcelona i codirector de la publicació cultural HänseliGretel.

- Salvador Rueda, president de la Fundación Ecología Urbana y Territorial.

- Rafael Sardá, investigador científic del Consejo Superior de Investigaciones Científicas (CSIC) i professor associat d’ESADE.

Des de la primera fase de disseny del projecte, el 2022, Nactiva ha comptat amb el suport de Foment del Treball i el finançament dels seus set partners fundadors: Agbar, Naturgy, Celsa Group, Cementos Molins, Grup Catalana Occident, Grant Thornton i Flax & Kale. A més, tres corporacions més s'han sumat al projecte: Global Impact Assets, Ametller Origen i CaixaBank.

Subscriu-te per a rebre les nostres notícies en el correu electrònic