La UPF-BSM impulsa el primer ‘Premi al millor TFM en Habitatge Digne i Sostenible’ amb la Fundació Metropolitan House

23 Junio - 2023
La UPF-BSM impulsa el primer ‘Premio al mejor TFM en Vivienda Digna y Sostenible’ con la Fundación Metropolitan House

La Càtedra d’Habitatge Digne i Sostenible de la UPF Barcelona School of Management, desenvolupada conjuntament amb la Fundació Metropolitan House, ha creat el Premi al millor Treball Final de Màster (TFM) que abordi la temàtica de l’habitatge digne i sostenible, de manera directa o indirecta, amb l'objectiu de promoure’l i donar-li visibilitat.

La temàtica d'aquest premi està relacionada amb algunes de les principals problemàtiques socials i mediambientals actuals, com són l'accés de l'habitatge dels joves i altres col·lectius desfavorits, o la sostenibilitat del parc d'edificis d'habitatges construïts a les ciutats. A més, està alineat amb alguns Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) de les Nacions Unides, com són el número 10 (reducció de la desigualtat) i l’11 (ciutats i comunitats sostenibles).

La participació està oberta a qualsevol estudiant de Màster, ja sigui títol universitari o propi, matriculat en una universitat pública o privada o institució educativa reconeguda per les autoritats espanyoles, i habilitada per atorgar títols acadèmics a Espanya. També es poden presentar estudiants de qualsevol nacionalitat.

José M. Martínez-Sierra, director general de la UPF-BSM, considera que "la formació educativa basada en valors és un dels pilars fonamentals per avançar cap a una societat més justa i sostenible i també és el principal propòsit de la UPF-BSM". Per això, celebra la creació d'aquests premis que permeten als estudiants joves "dibuixar les principals línies d'actuació i proposar solucions en un àmbit que els afecta com és la problemàtica de l'accés a l'habitatge".

El president de la Fundació Metropolitan House, Rafael Angulo, afirma que el premi “vol contribuir a donar llum al talent dels joves ben preparats, perquè aportin solucions eficients als més vulnerables de la nostra societat i en el nostre cas especialment al sector immobiliari força pressionat tant per la situació del mercat, els canvis demogràfics i les polítiques d’habitatge”.

Quins són els requisits per participar?

Els TFM s'hauran d'haver desenvolupat durant el curs acadèmic 2022-2023, podran ser individuals o en grup, i podran tenir caràcter unidisciplinar o bé multidisciplinari. La redacció del treball pot ser en castellà, català o anglès.

Els TFM que es presentin a aquest premi no poden haver estat presentats o presentar-se a cap altre procés de selecció o premi. No obstant això, queden lliures d'aquest compromís si no han estat seleccionats com a finalistes. El termini d'inscripció i lliurament dels treballs finalitza el 30 de setembre del 2023.

Una vegada finalitzat el termini de presentació dels TFM, tots els treballs seran avaluats per determinar la seva qualitat tenint en compte els següents criteris de valoració:

1. Actualitat i rellevància dels temes tractats
  2. Qualitat de la memòria del TFM presentat
  3. Capacitat de la posada en marxa del projecte
  4. Qualitat acadèmica

La Càtedra d’Habitatge Digne i Sostenible

La Càtedra d’Habitatge Digne i Sostenible de la UPF-BSM, en col·laboració amb la Fundació Metropolitan House, té els objectius següents:

• Generar i desenvolupar coneixement sobre polítiques d’habitatge des d’òptiques econòmiques, fiscals i financeres, socials i de gestió, orientades a la millora de la qualitat de vida dels ciutadans, a preservar el medi ambient, l’eficiència i la sostenibilitat del sector immobiliari.
  • Desenvolupar activitats de transferència de coneixement i divulgació del coneixement generat, a partir de l’organització de jornades i conferències, publicació d’articles divulgatius, o elaboració de casos d’estudi, entre d’altres.
  • Desenvolupar activitats relacionades amb la formació i capacitació dels professionals del sector immobiliari, a partir de la creació de programes de formació, pràctiques en empreses immobiliàries, etc.

Premis que treballen pel Benestar Planetari

A més del Premi al millor Treball Final de Màster en Habitatge Digne i Sostenible, la UPF-BSM convoca anualment els següents premis: