Col·legi d'Economistes de Catalunya i UPF-BSM signen un acord de col·laboració per impartir formació sobre les noves normes europees d'informació de sostenibilitat corporativa

5 Julio - 2023
En representación de la UPF-BSM: Jose M. Martinez-Sierra, Ramon Bastida i Oriol Montanyà. En representación del Col·legi d’Economistes de Catalunya: Carlos Puig De Travy, Maurici Olivé Riu i Martí Garcia Pons.

La UPF Barcelona School of Management (UPF-BSM) ha signat un acord de col·laboració amb el Col·legi d'Economistes de Catalunya (CEC) per impartir dos cursos sobre les normes europees d'informació de sostenibilitat corporativa (European Sustainability Reporting Standards-*ESRS), dirigit a professionals de l'economia i l'empresa. Els dos cursos, que s'impartiran al llarg de la tardor de 2023, són el Curs introductori a les normes ESRS i el Curs d'especialització sobre normes ESRS.

Aquestes normes, l'aprovació de les quals està prevista a mitjans d'aquest mes de juliol i que s'aplicaran a partir de l'1 de gener de 2024, tenen com objectiu preparar i comunicar la informació sobre sostenibilitat de les empreses europees, i provenen de la Directiva d'Informació de Sostenibilitat Corporativa (Corporate Sustainability Reporting Directive) que la Comissió Europea va aprovar el desembre de 2022. En aquesta situació global de canvi, la UPF-BSM i el CEC s'han unit per oferir aquests cursos als col·legiats i al públic interessat en la temàtica, uns cursos que aportaran als participants les competències i coneixements específics per afrontar el repte amb seguretat i bon criteri professional.

El Curs introductori a les normes ESRS està dirigit als professionals dels diferents departaments de l'empresa que es veuran afectats per la nova directiva i les normes de preparació i elaboració de la informació de sostenibilitat -encara que no tinguin un rol actiu en l'elaboració d'aquesta mena d'informació-, i també als auditors d'estats financers o als assessors d'empreses.

El Curs introductori a les normes ESRS i el Curs d'especialització sobre normes ESRS tenen com objectiu preparar i comunicar la informació sobre sostenibilitat de les empreses europees.

D'altra banda, el Curs d'especialització sobre normes ESRS serà molt beneficiós per aquells professionals que participen de manera activa en l'elaboració i la presentació dels informes de sostenibilitat. El curs també es dirigeix als auditors i verificadors externs d'aquests informes, així com a assessors d'empreses en matèria de sostenibilitat, i a les persones que desitgin prosseguir la formació rebuda en el curs introductori amb una mirada més profunda sobre l'aplicació de les normes ESRS; en aquest sentit, el curs inclou exemples i casos pràctics que permeten entrar detalladament en els aspectes fonamentals de la normativa.

El degà del Col·legi d’Economistes de Catalunya, Carles Puig de Travy, considera que “les empreses haurien de veure l'elaboració i presentació d'un informe de sostenibilitat com un avantatge competitiu en la seva actuació en els mercats, en relació amb els seus empleats, a la seva activitat quotidiana amb proveïdors i clients, en la seva relació amb les administracions públiques i a l'hora d'obtenir finançament” i proposa “establir una línia d'ajudes i incentius fiscals en favor de les empreses que incorporin en la seva acció quotidiana l'elaboració i verificació externa d'informes de sostenibilitat”.

El director general de la UPF Barcelona School of Management, José M. Martínez-Sierra, per part seva, comenta que “la nostra missió com a institució està arrelada en l'impacte social i el benestar planetari, conceptes que tenen un rol clau en com modelem la societat i que, per la seva pròpia naturalesa, són necessaris que impregnin cada vegada més en el teixit empresarial. Poder formar als professionals del CEC ens brinda l'oportunitat de col·laborar amb una institució capdavantera d'aquest teixit i, per tant, la capacitat de continuar exercint la nostra missió com a institució educativa”.

Més informació dels cursos sobre les normes europees d'informació de sostenibilitat corporativa: