AMBA Connect 2023

1 Junio - 2023
AMBA Connect 2023

Scott Mackin: “L'única regla és que ja no hi ha regles”

“Quan jo tenia disset anys, el meu pare va quedar-se sense feina després de treballar vint-i-un anys a la mateixa empresa. Va ser just abans que explotés la bombolla puntcom i el mercat laboral es paralitzés. No obstant això, al cap de dos anys va trobar una altra feina, i arribaria a canviar de feina quatre vegades en els següents quinze anys, sempre amb un càrrec de responsabilitat”, recordava Scott Mackin, de 41 anys, emprenedor i professor universitari d’MBA, la setmana passada a l'esdeveniment AMBA Connect que va tenir lloc a l’UPF Barcelona School of Management.

“Va ser una lliçó molt dura, però es va recuperar —va continuar—. I, en aquest nou context, el meu pare no podia guardar-li fidelitat a l'empresa on treballava”. Dues dècades després, la intel·ligència artificial tindrà un impacte semblant, va dir Mackin, qui, en la seva carrera com a emprenedor, ha creat tres empreses: “una va fracassar, una altra la vaig vendre i la tercera va a tota vela”.

No en va, Mackin fa uns quants anys que no té cap, sinó cofundadors, treballadors, inversors i clients, “que a vegades són tan durs de rosegar com un cap”, va admetre. I de la seva dilatada trajectòria extreu tres moralitats que l'han configurat:

-     La primera és que ningú vindrà a salvar-te. No hi ha un esquema màgic. Jo vaig vendre el cotxe, la casa i tot el que tenia per venir a Barcelona i crear la meva empresa. Va ser dur, sens dubte, i a vegades vaig pensar que havia comès un error garrafal. Ningú s'acostarà a tu per oferir-te l'èxit, sinó que te l'has de procurar tu.

-     La segona és que mai et posis en situació de dependre dels altres. La situació més perillosa és tenir una única font d'ingressos. He vist el que passa quan desapareix, i per això he prioritzat tenir-ne sempre vàries.

-     L'última (però no per això la menys important) és que l'èxit no és un destí. És una actitud. Serà un canvi enorme que ho accelerarà tot.

Mackin, no obstant això, és optimista en la seva predicció, i apunta que “podrem fer que aquestes eines ens resultin útils”, i encara que “els problemes siguin infinits, hi ha gent disposada a pagar per resoldre'ls. D'igual manera, els diners també son infinits. L'únic recurs que és limitat és el temps. Així que, si voleu fer alguna cosa, comenceu avui, encara que només sigui uns minuts al dia”.

Mackin va concloure dient que, igual que li va passar al seu pare en els últims anys de la seva carrera professional, avui dia els treballadors ja no estan lligats a una única empresa, i hauran de reinventar-se constantment, ja que l'única regla és que ja no hi ha regles.

De fet, hi ha dues regles bàsiques per a aconseguir l'èxit. I la primera és “no explicar mai tot el que saps”, va sentenciar.

Scott Mackin és un emprenedor i professor universitari d’MBA amb una trajectòria professional que ha abastat nombrosos sectors i continents en els últims vint anys. Té experiència en llocs directius en desenvolupament empresarial, màrqueting i operacions, i ha estat assessor d’start-ups de ràpid creixement i empreses de la llista Fortune 500. En l'actualitat viu a Barcelona amb la seva dona i els seus dos fills.

Què és AMBA Connect?

Els esdeveniments AMBA Connect agrupen una sèrie de vetllades per a membres que tenen com a meta reunir estudiants i graduats de la seva xarxa en constant creixement d’MBA, MBM i DBA de tot el món. Aquest va ser el primer esdeveniment AMBA Connect que se celebrava des de 2019.

AMBA és l'acreditació MBA estàndard en més de 75 països, i ofereix una xarxa de contactes i serveis, com ara el desenvolupament professional, les credencials digitals i el desenvolupament laboral.

Subscriu-te per a rebre les nostres notícies en el correu electrònic