Pestanyes primàries

Màster Universitari Online en UX: Usabilitat, Disseny d'Interacció i Experiència d'Usuari

keyfacts

Idioma d'impartició:
Espanyol
Inici de classes:
16 novembre 2017
Fi de programa:
30 juny 2018 (per confirmar)
Tipus de programa:
Màster universitari
Crèdits ECTS:
Modalitat:
Preu:
Pràctiques:
Extracurriculars

El Màster Universitari Online en UX és una línia d'especialitat del Màster Universitari Online en Informació Digital.

La usabilitat, el disseny d'interacció i l'experiència d'usuari (UX) estudien la forma en que les persones es relacionen amb les interfícies per aconseguir que siguin més intuitives, més fàcils d'utilitzar i amb una interacció més fluïda.

Aquest programa forma professionals de la UX en:

• El disseny i l'evaluació d'interfícies des del punt de vista del disseny centrat en l'usuari, contemplant l'arquitectura de la informació, la usabilitat i l'accessibilitat.
  • La gestió de projectes d'UX a l'empresa.

El Màster Online en Usabilitat, Disseny d'Interacció i Experiència d'Usuari s'adreça a graduats de qualsevol àmbit, especialment als que tinguin formació en biblioteconomia, comunicació audiovisual, relacions públiques, periodisme, psicologia i TI. També està pensat per a professionals que vulguin ampliar el seu negoci online, i per a directors de producte i propietaris de llocs web. És ideal per a investigadors de la interacció persona-tecnologia.

Objectius

L'objectiu general del Màster Universitari Online en UX és formar professionals de la usabilitat, el disseny d'interacció i l'experiència d'usuari. Més enllà de la UX, el curs està orientat a oferir una visió completa dels aspectes que intervenen en la planificació, el desenvolupament, l'execució i l'avaluació de productes interactius. Això ho fa contemplant:

• Aspectes relatius a les tecnologies web i als seus llenguatges
  • L'optimització de llocs web en cercadors, SEO
  • La presència en xarxes socials i la seva gestió
  • Però sobretot la UX i tot el que implica dissenyar per a generar millors experiències als usuaris: la usabilitat, el disseny d'interacció, l'accesibilitat, l'arquitectura de la informació, les tècniques i mètodes d'avaluació, i els processos de treball en equips de UX.

Al finalitzar el curs, els estudiants hauran estudiat en tres assignatures els fonaments de les tecnologies en les que es basa la Web, les bases de l'optimització web per a cercadors i de la web social; la resta del programa està enfocat al 100% en UX, de manera que en finalitzar:

• Coneixeran les fases del procés de creació d'una interfície, des de la concepció inicial fins al desenvolupament d'un prototipus final.
  • Sabran establir els requerimients d'un projecte fent ús de tècniques específiques per aconseguir-ho.
  • Seran capaços de plantejar i desenvolupar l'arquitectura de la informació d'un sistema interactiu.
  • Crearan sistemes interactius amb tecnologies web i tecnologies mòbils, desenvolupant prototipus d'alt nivell.
  • Utilitzaran diferents eines de prototipat funcional.
  • Coneixeran els llenguatges HTML, CSS i JS per comunicar-se amb l'equip de desenvolupament.
  • Tindran els coneixements per a que el disseny sigui multiplataforma i responsive.
  • Utilitzaran les diferents tècniques d'avaluació d'interfícies des del punt de vista de la usabilitat i l'experiència d'usuari, considerant l'adequació de cada una d'elles en cada context.
  • Planificaran i portaran a terme avaluacions expertes i tests d'usuaris.
  • Aplicaran les mètriques idònees i analitzaran els resultats.
  • Seran capaços de definir KPIs específiques d'experiència d'usuari.
  • Coneixeran els processos de treball dins les empreses que ofereixen serveis d'UX, tant si són departaments que treballen per a la mateixa empresa com si es tracta de consultoria per clients.
  • Seran capaços de treballar amb metodologies "àgils".
  • Podran aplicar els coneixements a projectes de comerç-e en els que la persuasió i la conversió són l'eix central.

Segueix-nos

Amplia informació acadèmica del Màster Universitari Online en UX al web del Director Acadèmic: https://masterenux.com/.

Twitter del Màster Universitari Online en UX.

Descobreix què hi aprendràs