Més premis i reconeixements per alumnes i docents del Postgrau en Muntatge Audiovisual

Alumnes i professors del Postgrau en Muntatge Audiovisual de la UPF Barcelona School of Management continuen d’enhorabona, després dels últims premis i reconeixements públics en els premis Gaudí i Goya i alguns dels festivals internacionals de cinema de major prestigi.

JUDAS, un Treball de fi de Grau del Postgrau, ha rebut el premi a Millor Pel·lícula nacional a Miradasdoc, el Festival Internacional de Cine Documental de Tenerife (Guía de Isora).  Judas és obra dels estudiants Raúl Capdevila, Juan Carrano, Alejandra Vera i Raúl Egües.

YOUNG AND BEAUTIFUL, de Marina Lameiro, ha estat seleccionada a la secció oficial del Festival Internacional Punto de Vista, el més important de documental que hi ha Espanya. És la única pel·lícula espanyola de les 21 que hi ha a la Secció, que va rebre 867 treballs. Marina Lameiro va ser alumna del Màster en Documental de Creació i després va fer també a la UPF Barcelona School of Management el Postgrau en Muntatge Audiovisual, on va desenvolupar el projecte de Young and Beautiful, que ha muntat amb la Diana Toucedo, professora del postgrau.

TRINTA LUMES, de Diana Toucedo, professora del Postgrau des de la primera edició i tutora de projectes finals, ha estat seleccionada al Festival de Berlín. Es el segon llargmetratge de Toucedo i segons l'organització de la Berlinale, Trinta lumes és "un híbrid de documental i ficció que reimagina la Galícia rural com un territori mític poblat pels vius i els morts". Diana va estar nominada a Millor Muntatge als Gaudí, conjuntament amb Ariadna Ribes, per Julia Ist. I també ha fet recentment el muntatge del curt documental "Los desheredados", que va guanyar un premi a Cannes i els Gaudí i Goya a millor curtmetratge documental.

CON EL VIENTO, de Meritxell Colell, professora també de la UPF Barcelona School of Management, ha estat també seleccionada al Festival de Berlín. Colell ha comptat per aquest treball amb la col·laboració d’Ana Pfaff per al muntatge de la pel·lícula.

ESTIU 1993. Ana Pfaff, professora del Postgrau des de la primera edició i tutora de projectes finals, ha rebut el Gaudí a Millor Muntatge per Estiu 1993 de Carla Simón i ha estat també nominada al Goya pel premi a Millor Muntatge. També acaba de ser seleccionada al Talent Campus del Festival de Berlin. L’exitosa pel·lícula Estiu 1993 suma ja més de 18 premis i reconeixements cinematogràfics en múltiples festivals (Gaudí, Goya, Berlinale, Málaga, Cannes, Istambul, Buenos Aires, etc.).

JULIA IST, dirigida per Elena Martín, ha tingut el director del Postgrau en Muntatge Audiovisual, Gonzalo de Lucas, com a tutor i productor delegat per la UPF. Julia Ist ha guanyat la Biznaga de Plata a la Millor Pel·lícula i a la Millor Direcció, a més del Premi Movistar Plus a la Millor Pel·lícula de Zonazine, dins de la 20a. edició del Festival de Cinema de Màlaga. El projecte va néixer com un Treball de Fi de Grau en Comunicació Audiovisual de la UPF i el muntatge va comptar amb la participació d’Ariadna Ribes i Diana Toucedo, ambdues professores del postgrau.