Xavier Freixas guanya el Premi Rei Jaume I d’Economia

• El jurat destaca la feina com a expert en economia financera del professor de la UPF Barcelona School of Management

Xavier Freixas, professor del Màster en Mercats Financers de la UPF Barcelona School of Management, ha estat guardonat amb el Premi Rei Jaume I dEconomia, que atorga la Fundació Rei Jaume I constituida el 1996 per la Generalitat Valenciana i la Fundació Valenciana de Estudis Avançats. Aquests premis tenen com a objectiu unir, en estudis i investigació, entitats científiques i empresarials per a la promoció de la investigació i el desenvolupament científic a Espanya. Els guanyadors de la 30ena edició shan donat a conèixer aquest dimarts en una cerimònia al Palau de la Generalitat Valenciana.

Els Premis Rei Jaume I, que compten amb la participació de 18 premis Nobel en el seu jurat, reconeixen a persones que hagin tingut una tasca significativa en diferents disciplines (economia, investigació bàsica, medicina, protecció del medi ambient, noves tecnologies i emprenedoria) i que lhagin desenvolupat majoritàriament a Espanya. Cada guardó està dotat amb una medalla dor, un diploma i 100.000 euros.

Xavier Freixas, llicenciat en Ciències Econòmiques i doctor en Economia per la Universitat de Toulouse al 1978, és catedràtic del Departament dEconomia i Empresa de la Universitat Pompeu Fabra, professor deconomia financera i director del Màster en Mercats Financers i el Màster de Banca i Finances de la UPF Barcelona School of Management.

La seva àrea despecialitat, i que ha destacat el jurat del Premi Rei Jaume I, és la teoria de la banca, una branca que consisteix en la creació de petits models econòmics on sanalitza el comportament dels diferents actors, amb lobjectiu de facilitar als bancs i als reguladors la comprensió de limpacte dhipotètiques mesures que es volen aplicar.

Aquest premi se suma als que ja havia recollit anteriorment Xavier Freixas, com ara el Michael Brennan Award, la distinció de la Generalitat de Catalunya per la promoció de la recerca universitària, el Jacobs Prize o el premi a l'excelència del Institut d'Estudis Fianancers. A banda de professor, Freixas publica en prestigioses revistes internacionals com el Journal of Political Economy, Econometrica, Review of Financial Studies i Journal of Financial Economics i ha fet de consultor pel Banc Central Europeu, el Federal Reserve Bank of New York i el Fons Monetari Internacional.