El Festival de Màlaga estrena “Yo la busco”, pel·lícula amb participació del Postgrau en Muntatge

• El llargmetratge ha estat guardonat amb el Premi Movistar a millor pel·lícula i millor actor de la seva secció

El Festival de Màlaga acull l’estrena de Yo la busco, el primer llargmetratge de la directora Sara Gutiérrez Galve i que ha estat muntat per Katia Armesto, estudiant del Postgrau en Muntatge Audiovisual de la UPF Barcelona School of Management durant el curs 2017-2018. La pel·lícula va néixer com un projecte de final de grau de la UPF i va ser tutoritzat per Gonzalo de Lucas, director del postgrau.

Yo la busco acompanya durant una nit al Max, un noi d’uns trenta anys que comparteix pis amb l’Emma. Una inesperada notícia fa que creixin dins del Max dubtes i inquietuds que l’empenyen a sortir al carrer a mitjanit. La pel·lícula és una road movie urbana que parla de l’amor, l’amistat i la singularitat de les relacions.

La pel·lícula, que ha estat produïda per la veterana productora Nanouk Films, s’ha emportat el Premi Movistar a la millor pel·lícula de ZonaZine, la secció en la qual competia, mentre que Dani Casellas, l’actor principal del llargmetratge, ha guanyat la Biznaga de Plata al millor actor en aquesta mateixa categoria. Després de Màlaga, Yo la busco també anirà al Festival D’A de Barcelona, on es podrà veure el divendres 4 de maig.

Altres premis

A la notícia d’aquesta estrena s’hi afegeixen els premis que han rebut altres projectes sorgits de màsters i postgraus de l’escola. Young and beautiful, de Marina Lameiro, ha rebut el Premi Especial del Públic a la Millor Pel·lícula, dotat amb 1.650 euros. El projecte el va dur a terme al Màster en Documental de Creació i, després, al Postgrau en Muntatge Audiovisual.

Un altre projecte del Postgrau en Muntatge Audiovisual, Soy Álex, de Joss Manz i Itzuri Sánchez, ha rebut l’accèssit a millor obra en el marc del Festival ULL NU-Festival de Cinema Emergent d’Andorra, mentre que ¿No lo ves que ardo?, projecte d’Arnau Padilla en aquest postgrau, ha rebut el premi a la Preservació de la Memòria Històrica en aquest mateix festival.