El Màster en Documental de Creació participa en dues sessions especials al D'A Film Festival

El Màster en Documental de Creació de la UPF Barcelona School of Management compta aquest any amb dues sessions especials dins del Festival Internacional de Cinema d'Autor de Barcelona (D’A Film Festival), que se celebra a la capital catalana del 26 d'abril al 6 de maig. El festival l’ha convidat per reconèixer la important contribució d’aquest màster que porta ja 20 anys formant cineastes i produïnt pel·lícules. Pel Màster de Documental de Creació de la UPF Barcelona School of Management han passat més de 200 alumnes provinents no només de Catalunya i la resta de l’Estat Espanyol, sinó d’Europa i Amèrica Llatina. Des de l’Isaki Lacuesta, Mercedes Álvarez, Lupe Pérez o Neus Ballús, entre molts d’altres.

Impulsar la producció va ser un dels objectius del programa des dels inicis i actualment ja suma més de 30 pel·lícules estrenades en sales de cinema i premiades en importants festivals com Rotterdam, Cinema du Réel a París, Sant Sebastià, Visions du Réel de Nyon, el BAFICI de Buenos Aires o el Festival de Cinema de Màlaga.

En reconeixement al Màster i al seu director, Jordi Balló; el D’A Film Festival Barcelona dedica una sessió a la Filmoteca per projectar 'Tempestad', el darrer documental de Tatiana Huezo, guardonada amb el premi Ariel a la millor direcció i el millor documental. Tatiana Huezo va fer el Màster l’any 2004 i amb el seu suport va produir el ‘El lugar más pequeño’. Posteriorment a la projecció, hi haura un diàleg obert on hi participaran dos exalumnes del Màster (Susana Guardiola - productora i realitzadora- i Lois Patiño - director i videoartista-), el director del Màster, Jordi Balló i el també professor del màster Luciano Barisone, director artístic de Visions du Réel de Nyon.

TEMPESTAD - D'A

D’altra banda, Jordi Balló i Luciano Barisone seran els encarregats de fer el diàleg inaugural de la jornada professional del D’A d’aquest any, que porta per títol Nou Talent | Mirades Emergents i proposa un programa de dos dies de taules rodones, diàlegs, espais de reunió i treball, al voltant del concepte de “nou talent”.  Balló i Barisone establiran un diàleg sobre els nous cineastes emergents, intentant intercanviar punts de vista de com es pot detectar, acompanyar i gestionar les capacitats dels nous creadors i creadores de documentals.

JORNADA PROFESIONAL: NUEVO TALENTO | MIRADAS EMERGENTES - D'A