Pestanyes primàries

Inici de classes:
04 octubre 2018
Fi de programa:
18 juny 2019 (per confirmar)
Horari:

1r trim. - Dl. i Dt. de 17.30 a 20.30 hs, i Dj. de 17.30 a 21.30 hs.
2n trim. -  Dl. de 17.30 a 20.30 hs, Dt., Dc. i Dj. de 17.30 a 21.30 hs.
3r trim. - Dl. de 17.30 a 20.30 hs i Dt. i Dc. de 17.30 a 21.30 hs.

Tipus de programa:
Màster propi
Crèdits ECTS:
Modalitat:
Preu:
Pràctiques:
Curriculars

Sessió informativa el proper 24 de maig a les 19.00 h. Inscriu-te aquí!

Al Màster en Periodisme Polític Internacional adquiriràs els coneixements indispensables per exercir un periodisme polític internacional rigorós a partir de les darreres tecnologies periodístiques.

Sota el guiatge de periodistes professionals coneixeràs l'entorn comunicatiu, geopolític i socioeconòmic en què es desenvolupa l'activitat periodística, i també les institucions i els protagonistes que regulen el panorama polític internacional. A més, aprendràs la manera d'abordar l'objectivitat en un terreny tan conflictiu com la política i com es pot informar sempre amb rigor, ètica professional i apartidisme. El curs inclou pràctiques a les corresponsalies de les principals corporacions periodístiques i en organismes polítics internacionals.

El Màster en Periodisme Polític Internacional s'adreça a graduats o llicenciats en periodisme o altres titulacions superiors de l'àmbit de les ciències de la comunicació, i també a professionals amb una titulació superior que es vulguin especialitzar en aquesta disciplina (aquest perfil haurà de cursar uns complements de formació durant el primer trimestre).

Per què aquest programa?

1. Perquè tindràs la possibilitat de fer pràctiques a les corresponsalies i les organitzacions internacionals més importants del panorama mediàtic. Els nostres exalumnes han col·laborat amb Radio France Internationale, , Agencia Efe, La Crónica (Mèxic), Grupo Clarín (Argentina), El Periódico, TV3, Catalunya Radio, El Espectador (Colòmbia), La Reforma (Mèxic), Casa Amèrica, Institut Europeu de la Mediterrània entre altres.
  2. Perquè aprendràs sobre les últimes tendències en el periodisme internacional  sota el guiatge de professionals reconeguts com Rosa María Calaf, Rafael Poch o Albert Garrido, d´annalistes dels Think tanks més prestigiosos  com Nicolás de Pedro o Carme Coromina de CIDOB de directors d´institucions com Al o del millor equip de professors de relacions internacionals de la UPF.
  3. Perquè durant el curs realitzaràs viatges per algunes de les institucions internacionals europees i espanyoles. Al mes de febrer vam viatjar a Madrid per visitar el Ministeri d´Assumptes d´Exteriors, L´institut Alcano i l´agència EFE i al mes de maig vam desplaçar-nos a Brusel·les a visitar la Comissió Europea, El consell Europeu, el Parlament Europeu, La representació Permanent d´Espanya davant la UE i la OTAN. També vam fer pràctiques a les instal·lacions audiovisuals de la UE a més a més de coneixer els eurodiputats espanyols i els corresponsals que viuen a la capital Belga.
  4. Perqué la mirada transversal del Màster - periodisme, relacions internacionals, diplomàcia, ciències polítiques, història, economia...- permet a l´alumne tenir coneixements sobre les dinàmiques del periodisme internacional i el nous reptes de l´informació global.

Objectius

• Preparar l´alumne per una carrera profesional en tots els àmbits relacionats amb el periodisme polític internacional  en sectors com els mitjans globals, les organitzacions no governamentals. la diplomàcia, les institucions europees i internacionals, els gabinets de premsa d´organitzacions polítiques mundials...
  • Comprendre l'entorn comunicatiu, geopolític i socioeconòmic en què es desenvolupa l'activitat periodística d'àmbit internacional.
  • Dotar-se de les eines tècniques necessàries per exercir un periodisme rigorós, entenedor, eficaç i solvent.

A qui va dirigit

• Graduats en Periodisme i altres titulacions superiors de l'àmbit de les ciències de la comunicació, que vulguin aconseguir una especialització en l'àmbit del periodisme polític internacional.
  • Professionals que tinguin alguna altra llicenciatura o titulació superior, i que vulguin adquirir també els coneixements imprescindibles per exercir activitats periodístiques amb garanties de qualitat (en aquest cas hauran de cursar uns "complements de formació" durant el primer trimestre del curs).