Màster en Comunicació Política i Institucional

• Idioma d'impartició: Espanyol
  • Inici de classes: 23 octubre 2017 (per confirmar)
  • Fi de programa: 14 juny 2018 (per confirmar)
  • Horari: De dilluns a dijous de 18.00 a 21.00 h
  • Tipus de programa: Màster propi
  • Crèdits ECTS: 60
  • Preu: 8.100,00 €
  • Pràctiques: Extracurriculars
  • Ubicació: Edifici Balmes

En el Màster en Comunicació Política i Institucional aprendràs a dissenyar discursos polítics i corporatius eficaços, i a gestionar-ne l'impacte comunicatiu per canals online i offline.

Durant el curs aprendràs quins són els vincles i la interacció que hi ha entre la política i els mitjans de comunicació: dissenyaràs missatges potents, desenvoluparàs campanyes de màrqueting electoral i analitzaràs com l'opinió pública es veu afectada pels líders d'opinió, els think tanks o els lobbies. També aprendràs a transmetre els valors de les institucions de manera adequada i descobriràs de quina manera els governs utilitzen les noves tecnologies per comunicar-se amb el públic. Imparteixen les classes del curs experts professionals i acadèmics que representen la pluralitat de partits i institucions.

El Màster en Comunicació Política i Institucional s'adreça a graduats de qualsevol disciplina. També està obert a professionals sense titulació universitària que demostrin tenir una experiència rellevant en el sector de la comunicació política o institucional.

Per què aquest programa?

1. Perquè aprendràs sota el guiatge de professionals i acadèmics de la comunicació política i institucional com Toni Aira, periodista i director d'«Els spin doctors» de Catalunya Ràdio; Carlos Aragonés, exdirector del Gabinet de Presidència de La Moncloa; o Pierre Giacometti, exdirector d'Ipsos França i assessor de Nicolas Sarkozy, entre d'altres.
  2. Per l'actualitat dels seus continguts i el seu contacte amb la realitat, aprendràs a avaluar els diferents comportaments polítics a través de casos reals, a analitzar l'opinió pública i a dissenyar campanyes de comunicació estratègiques en el terreny electoral i institucional.
  3. Perquè coneixeràs els departaments de comunicació de les institucions polítiques més rellevants. Els nostres exalumnes han visitat el Parlament de Catalunya, el Camp Nou, el Gabinet de l'Alcaldia de l'Ajuntament de Barcelona i la sala de premsa del Palau de la Generalitat, entre d'altres.
  4. Perquè tindràs la possibilitat de fer pràctiques professionals en partits polítics i a les millors institucions. Els nostres exalumnes han col·laborat amb entitats com l'Ajuntament de Barcelona, Iniciativa per Catalunya-Verds (ICV), la Generalitat de Catalunya, la Diputació de Barcelona, el Departament d'Educació de la Generalitat, el Partit Popular de Catalunya (PPC) o la British Chamber of Commerce a Espanya.
  5. Perquè aborda totes les sensibilitats ideològiques: el 100% dels partits polítics i les institucions públiques hi són representades tant en contingut com en professorat.

• Definir clarament en què consisteix la comunicació política i institucional.
  • Conèixer els vincles i interacció entre política i mitjans de comunicació de masses.
  • Aprendre a identificar criteris i actors que intervenen en la generació d'opinió pública i dicten els temes de l'agenda pública (mitjans de comunicació, polítics, organismes de sondejos, ...).
  • Conèixer la influència que exerceixen els mitjans de comunicació , les relacions públiques, els partits polítics i els grups de pressió en la configuració de l'espai públic i la comunicació política i institucional (líders d'opinió , think tanks, lobbies, ...).
  • Aprofundir en la millora de processos de comunicació política i d'institucions públiques.
  • Dominar estratègies, tècniques i mètodes d'anàlisi, planificació , organització , desenvolupament i gestió de la comunicació en campanyes electorals.
  • Potenciar i fomentar l'optimització dels processos de comunicació política i institucional en les administracions locals.

Descobreix què hi aprendràs