Màster en Comunicació Científica, Mèdica i Ambiental

• Idioma d'impartició: Espanyol
  • Inici de classes: 17 octubre 2016 (per confirmar)
  • Fi de programa: 15 juliol 2017 (per confirmar)
  • Horari:

Dilluns, dimecres i dijous de 19.00 a 22.00 h i alguns dimarts i divendres de 19.00 a 22.00 h. Les dues primeres setmanes del programa seran intensives.

• Tipus de programa: Màster propi
  • Crèdits ECTS: 60
  • Modalitat: Presencial
  • Preu: 8.000,00 €
  • Pràctiques: curriculars
  • Ubicació:

Edifici Balmes

El Màster en Comunicació Científica, Mèdica i Ambiental de l'UPF-IDEC et prepara per generar i transmetre el coneixement científic i les idees i oportunitats professionals que es deriven de la seva aplicació i de les tecnologies associades.

Durant el curs analitzaràs les principals fonts d'informació científica, les seves formes de transmissió, com són les relacions entre els experts, les indústries tecnològiques i la societat, com els descobriments impacten en les persones i els problemes ètics associats a tot aquest procés de gestió del coneixement. El mòdul dedicat a la comunicació mèdica et permetrà conèixer en detall com es comuniquen els coneixements mèdics i de la salut. En l'àmbit de la comunicació ambiental analitzaràs les grans qüestions ambientals, així com els reptes que plantegen la biotecnologia i l'enginyeria genètica. A més, gràcies a la col·laboració de l'Obra Social "la Caixa", podràs assistir al Campus Gutenberg, en què cada any participen més de 300 comunicadors científics i experts en cultura científica de tot Espanya i Europa.

El Màster en Comunicació Científica, Mèdica i Ambiental s'adreça a titulats universitaris que es vulguin convertir en professionals de la comunicació científica, un camp amb notables aplicacions i sortides professionals.

Per què aquest programa?

1. Perquè aprendràs sota el guiatge d'experts i professionals de diversos camps de comunicació de la ciència, la medicina i el medi ambient com Vladimir de Semir, creador del suplement de ciència i tecnologia de La Vanguardia, Félix Bosch, de la Fundació Doctor Antoni Esteve; Milagros Pérez Oliva, redactora en cap d'El País; Cristina Ribas, presidenta de l'Associació Catalana de Comunicació Científica (ACCC), o Bienvenido León, professor de Divulgació Científica Audiovisual de la Universitat de Navarra, entre altres.
  2. Perquè t'ofereix la possibilitat de fer pràctiques professionals en institucions com ara l'Institut de Biologia Evolutiva, la Fundació ACE-Institut Català de Neurociències Aplicades, Biocat, Pere Estupinyà, Investigació i Ciència (Scientific American), Institut d'Investigació Biomèdica (IRB), Consorci del Laboratori de Llum del Sincrotró, Associació Catalana de Comunicació Científica (ACCC), Fundació Centre de Regulació Genòmica, Fundació La Caixa, La Marató de TV3, FECYT i diversos mitjans de comunicació i museus científics.
  3. Perquè et formarà en una professió amb sortides professionals àmplies i rellevants en els àmbits del periodisme i la divulgació científica, la museologia científica i la comunicació institucional i corporativa.
    Perquè tindràs l'oportunitat de pertànyer a la seva xarxa d'antics alumnes, actualment professionals de reconegudes empreses i institucions del sector, com Colciencias, Redes, Wisconsin IceCube Particle Astrophysics, Diario Médico, Novartis, la Biblioteca del Congrés Nacional de Xile, National Geographic o PRBB-UPF, etc.
  4. Pel seu èxit i abast internacional: se n'han fet 21 edicions en la versió presencial, 3 en la online i la seva reputació ha reunit participants de més de 20 països diferents.

Objectius

El Màster en Comunicació Científica, Mèdica i Ambiental i el món de la comunicació científica han evolucionat en paral·lel fins la present omnipotència d'accés a la informació i la seva propagació en múltiples formes i suports que fan de la comunicació una poderosa eina de transmissió del coneixement i d'accés a la cultura.

La comunicació científica ocupa un lloc clau en el desenvolupament de la societat. La forma mitjançant la qual es difonen els nous coneixements i els agents responsables d'aquesta comunicació són determinants en la configuració de les opinions i actituds públiques respecte a la ciència.

Una comunicació científica que sempre ha estat un enorme valor afegit per a tot tipus d'empreses, organitzacions i institucions i que en l'entorn digital ofereix una dimensió inusitada per la seva eficàcia, des de la pura transmissió del saber a la creació de valors, reputació i relacions socials. Sense oblidar que avui les tecnologies de la informació i de la comunicació ens permeten respondre amb major eficiència a les cada vegada majors i lògiques exigències de transparència de la societat.

El Màster en Comunicació Científica, Mèdica i Ambiental explica les claus d'aquesta transmissió del coneixement, com es genera i es gestiona.

El Màster en Comunicació Científica, Mèdica i Ambiental s'ofereix també en modalitat online.

Descobreix què hi aprendràs

Amb la col·laboració de: