Taula Rodona: La ciència en format audiovisual

Hora:
de 18:30 h a 21:30 h
LLoc:
Edificio Balmes (Balmes, 132-134)
Email de contacte
info@bsm.upf.edu

Vivim envoltats d'informació de tot tipus que ens arriba a través de canals molt diversos. De tots els sentits, el de la visió és el que més conquereix a l'ésser humà. Probablement per aquest motiu, el cinema i la televisió han estat tan populars al llarg de la història. Avui dia, a més, comptem amb les plataformes 2.0 que ofereixen moltes més possibilitats als formats audiovisuals.

Les cadenes de televisió que aposten per aquests continguts, com ho fan? La ciència a la televisió, ha d'entretenir? Quin tipus de programes tenen èxit? I a YouTube..., com ha de ser una peça audiovisual per tornar-se viral? Es pot parlar de qualsevol temàtica científica a través del vídeo?

En aquesta taula rodona, organitzada pel Màster en Comunicació Científica, Mèdica i Ambiental, reunirem a diversos experts en la comunicació i divulgació de la ciència en formats audiovisuals, siguin informatius, documentals o canals online. Coneixerem les seves experiències, aprendrem sobre la realitat del seu treball i els problemes (i solucions) que s'han anat trobant al llarg de la seva carrera professional per divulgar la ciència en aquest tipus de formats.

Ponents: Xavier Duran (@xduran_e), periodista especialitzat en temes de ciència i medi ambient a TV3; Pere Estupinya (@Perestupinya), escriptor i divulgador científic, presentador del programa El Cazador de Cerebros a TVE (@cazadorcerebros); Luis Quevedo (@luis_quevedo), creador del blog Science Friday i presentador del programa CST a NTN24 (@CstNTN24); i José Luis Crespo (@QuantumFracture), creador del Quantum Fracture a Youtube i col·laborador del programa Orbita Laika de TVE (@orbitalaika_tve).

La inscripció és gratuïta, però cal confirmar-la escrivint a css@upf.edu