Xile: Missió comercial del MIBAL a Santiago de Xile

Santiago de Xile ha estat la destinació del viatge de missió comercial dels 35 participants, de 13 nacionalitats diferents, de les edicions presencials del Màster en Negocis Internacionals amb Especialització en Amèrica Llatina (MIBAL) del curs 2007-08, dirigit per Carles Murillo i que organitza l\'IDEC conjuntament amb l\'ORLA-UPF. Aquesta activitat és una de les peces singulars del màster i una de les formes d?acostar la realitat empresarial al món universitari.

Les activitats han consistit en la realització de les missions comercials encomanades per empreses catalanes i en la participació en el seminari ?Internacionalización de los mercados, alcances de los tratados comerciales y oportunidades de negocios en Chile\". El programa es va tancar amb una visita a la seu del Ministeri d\'Economia, on els participants del MIBAL van ser rebuts pel ministre Andrés Velasco.

A més del seminari, els participants han assistit a la jornada mensual que organitza l?agrupació d?empresaris catalans a Xile, que presideix Miguel Balvi Torres, a la seu del Casal de Catalunya a Santiago de Xile. En aquesta ocasió la conferència ha anat a càrrec de Michele Labbé de la Universitat Catòlica de Xile amb el tema ?Proyección económica del 2008 a nivel nacional e internacional?.

Els participants del MIBAL han complert satisfactòriament els encàrrecs de les empreses catalanes que han dipositat, una vegada més, la seva confiança en les activitats pràctiques del programa. Santiago de Xile ha estat la destinació escollida en tres ocasions en els onze anys d?existència del MIBAL.