XIII Trobada Internacional de RECLA a Barcelona

RECLA, la Xarxa Universitària d\'Educació Contínua de Llatinoamèrica i Europa, ha celebrat entre els dies 3 i 5 de juliol a l\'IDEC-Universitat Pompeu Fabra la seva XIII Trobada Internacional. Sota el títol ?Universitats i Empreses davant el Repte de la Responsabilitat Social: el Rol de l\'Educació Contínua?, prop d\'un centenar de representants de més de 60 universitats i empreses de 13 països de l\'Amèrica Llatina i Europa s\'han reunit a Barcelona per intercanviar experiències sobre el rol de l\'educació contínua davant el repte de la RSC.

?Què és la RSC??, ?Com s\'implementa a les universitats?? ?Quin és el cost d\'oportunitat??, han sigut algunes de les qüestions plantejades en el marc de la trobada, que ha comptat amb la intervenció de reconeguts ponents. Entre ells, cal destacar, Ignasi Carreras, director de l\'Institut d\'Innovació Social d\'ESADE, Antonio Garrigues Walker, president de Garrigues Abogados, Vicente Ortún, director del Centre d\'Investigació en Economia i Salut de la UPF, Carlos Peña, rector de la Universitat Diego Portales de Xile, Jaume Pagès, conseller delegat d\'Universia, i Guillermo Ary Plonsky, professor de la Universitat de São Paulo del Brasil.

Els participants també han pogut comptar amb la presentació de casos i experiències concretes desenvolupades en l\'àmbit de la RSC en l\'entorn universitari, per part de representants de diverses institucions d\'educació superior i empreses de l\'Amèrica Llatina i Europa.

El programa d\'activitats lúdiques i culturals associat a la trobada ha permès completar les jornades de treball amb l\'assistència a diversos espectacles i esdeveniments organitzats durant aquests dies a la ciutat de Barcelona.

Cal destacar el suport rebut per part de les entitats patrocinadores i col·laboradores per a l\'organització del programa: AECID- Ministeri d\'Afers Exteriors i de Cooperació, Ajuntament de Barcelona, Cambra de Comerç de Barcelona, ESADE, Fundación Carolina, Fundació Gas Natural, Garrigues Abogados, Novartis, Obra Social Caixa Catalunya, Océ i Universia.

La XIV trobada de RECLA tindrà lloc els dies 14, 15 i 16 d\'octubre de 2009 a São Paulo, el Brasil, organitzada per la Universitat de São Paulo.