Xavier Puig valora l'anunci de Draghi i confia que ‘per fi el diner arribarà a les persones i les empreses'

Xavier Puig, director de programes de Banca i Finances de la UPF Barcelona School of Management, ha valorat molt positivament l'anunci del president del Banc Central Europeu (BCE), Mario Draghi, de dur a terme aquest any dos injeccions de liquiditat a llarg termini per import de 400.000 milions d'euros, condicionades al fet que els bancs prestin a les empreses i llars. 'Fins ara la gent escoltava que el diner estava barat però quan anava a buscar diners a un banc, no li resultava barat perquè només ho era pels mercats majoristes que són els bancs i, per tant, mai arribava a la gent. Amb la mesura proposada per Draghi, el que es pretén és que els diners arribin a les famílies i les empreses perquè només es prestarà als bancs si acrediten que aquests diners va destinat a aquesta finalitat i, a més, posaran mesures de control perquè això sigui així", ha afirmat Xavier Puig en una entrevista a Televisió de Catalunya.

Per a Puig, sens dubte aquesta és la millor notícia que podia anunciar el Banc Central Europeu. ‘La filosofia de la proposta és bona, ara cal veure com l'apliquen'.

Prèviament, el BCE va decidir retallar la seva taxa d'interès rectora en 10 punts bàsics, fins al mínim històric del 0,15%. Draghi va dir que les taxes d'interès rectores del BCE romandran en els nivells actuals per un període de temps prolongat en vista de les perspectives d'inflació. Per a Puig, però, això no afectarà massa. 'No podem esperar que l'euro baixi per ser més competitiu que el dòlar. Jo personalment penso que la moneda ha d'estar forta i que Draghi no ho ha de fer tot. Nosaltres hem de fer els deures perquè els nostres productes siguin competitius independentment del preu de l'euro’. Amb tot, Puig preveu que l'euro començarà a baixar en el moment que els Estats Units comenci a pujar els tipus d'interès.

Aquí podeu veure l'entrevista a TV3: Telenoticies vespre