Xavier Puig analitza els futurs reptes de la banca per a CaixaBank en el marc del programa PROGRESSA

El passat 26 de setembre la Barcelona School of Management va celebrar la conferència " La crisi ... de mai acabar? " a càrrec del professor Xavier Puig, Doctor en Administració i Direcció d'Empreses i director dels programes de Banca de la Barcelona School of Management de la Universitat Pompeu Fabra.

L'acte, que va tenir lloc a l'auditori de CaixaBank, va suposar una intensa reflexió sobre la situació actual d'endeutament de l'economia espanyola i el paper de la banca per fer front a aquesta situació .

Segons el professor Puig, el creixement dels anys anteriors amagava profunds desequilibris que, en plena crisi, han deixat al descobert les ineficiències i debilitats del sistema. La crisi econòmica actual té un detonant que és el sobre endeutament públic i privat i que posa sobre la taula la importància de gestionar de manera òptima els recursos per tal que sigui possible retallar les diferències entre Espanya i els països capdavanters de la Unió Europea.

En aquest sentit, el professor Puig va afirmar que en els últims tres anys la banca "ha fet els deures" de tal manera que en l'actualitat no és exagerat reconèixer que és una de les més sanejades d'Europa. Malgrat aquesta lectura optimista, ha reconegut que "la càrrega continúa essent tan pesada que difícilment es tornarà a la situació anterior".

La conferència de Xavier Puig a CaixaBank s'emmarca en el Programa PROGRESSA de desenvolupament directiu que la Barcelona School of Management està duent a terme per l'entitat bancària amb l'objectiu de desenvolupar el talent intern dels professionals de l'empresa. El programa, en línia amb el Pla Estratègic de CaixaBank i el seu model de banca universal, compta amb un enfocament metodològic molt innovador que combina, de forma rigorosa i pautada, la modalitat online i presencial o el treball individual i per equips .