Xavier Binefa i Josep Ma. Padulles presenten el Màster en Tecnologia de l’Esport a la seu de l’INEFC

El Màster en Tecnologia de l'Esport es va presentar  el passat dijous 13 de febrer en el marc de la 1ª Jornada de Tecnologia i Esport celebrada a la seu de l’INEFC de Barcelona i organitzada pel clúster català de l'esport INDESCAT.

La primera ponència “The effect of technology on sporting performance” va anar a càrrec de David James, sotsdirector del Centre de recerca en enginyeria de l'esport de la Universitat de Sheffield.

A través de casos pràctics, David James va remarcar la importància del factor humà i la interacció entre disseny i tecnologia com a elements clau per desenvolupar equipaments i productes esportius. Va mostrar diversos exemples de tecnologia aplicada  a esports com ara el tennis, el golf, la boxa o el ciclisme. Així mateix va destacar que la tecnologia de l'esport ha de tenir una visió global, per això ha de tractar-se des de diferents perspectives: biomecànica, equipaments mecànics, compromís amb la societat i anàlisi esportiva.

Després de la seva presentació, el Dr. Antonio Susin i el Dr. Joan Benassar van explicar el cas de Media Coach, una eina de video-anàlisi utilitzada per a la Lliga Professional de Futbol, un projecte realitzat per Mediapro, el món universitari, UPC, i la Lliga de Futbol Professional. Aquesta eina permet analitzar tots els detalls i moviments que es produeixen en un partit de futbol i prendre mesures per millorar el rendiment dels esportistes.

Finalment, el Dr. Xavier Binefa i el Dr. Josep Ma. Padulles, directors del Màster en Tecnologia de l'Esport van presentar el programa als assistents.
El Dr. Xavier Binefa, Director del Departament de Tecnologies de la Informació i de les Comunicacions de la UPF, va remarcar “el paper fonamental que juga la tècnica en l'àmbit esportiu i ho amplia a la transversalitat d'aquest sector, que engloba tecnologies molt diverses, com la biomecànica, nous materials, nous sensors, etc”.

El Dr. Josep Ma. Padullés, professor titular del Departament de Rendiment Esportiu de l’INEFC va indicar que “es tracta d'un camp encara no explorat, que de vegades no requereix grans inversions i que té encara un ampli recorregut en el panorama laboral actual”.

El programa, desenvolupat conjuntament amb INDESCAT, proporciona una formació professional en la concepció, el disseny i l'ús innovador de tecnologies aplicades a l'esport i a l'activitat física (sistemes d'avaluació de rendiment, maquinària d'entrenament, roba tècnica esportiva...).