La UPF Barcelona School of Management estreny els vincles internacionals amb Colòmbia

Una delegació de la UPF Barcelona School of Management, encapçalada pel degà Daniel Serra de la Figuera, visita Colòmbia per tal de consolidar i estrènyer els vincles institucionals amb les principals institucions educatives colombianes. La UPF Barcelona School of Management compta a Colòmbia amb una comunitat d'antics alumnes entorn al miler d'estudiants i comparteix projectes de cooperació institucional amb universitats com la Pontifícia Universitat Javeriana, la Universitat del Rosario o la Universitat EAFIT. 'La relació amb Amèrica Llatina i amb Colòmbia és una prioritat estratègica pels vincles històrics, lingüístics i culturals que tradicionalment ens han unit però especialment per la voluntat bilateral d'enfortir i consolidar la cooperació acadèmica en programes d'educació superior entre les dues nacions i el reconeixement mutu de títols i graus acadèmics', explica Lluís Arasanz, responsable de Corporate solutions&International Partners a la UPF Barcelona School of Management.

Durant l'estada a Bogotà, la delegació de la UPF Barcelona School of Management ha realitzat una trobada amb antics alumnes i s'ha reunit amb el Consell Assessor de Colòmbia per posar-se al dia de les activitats internacionals. Daniel Serra va explicar la proposta educativa de la UPF Barcelona School of Management orientada cap a la personalització i l'aprenentatge en base a reptes reals, projectes i mentoring. 'Anteriorment la qualitat educativa s'associava a la capacitat de transmetre continguts, moltes vegades sense relació amb els contextos vitals dels estudiants. Actualment la qualitat s'associa amb la capacitat per desenvolupar en els professionals competències, habilitats i valors que els permetin comprendre, transformar i interactuar amb el món en què viuen. Això implica passar d'un aprenentatge de continguts i d'una formació memorística a una educació pràctica i experiencial connectada amb el país i l'entorn que els envolta. I concebre l'educació com un procés que no s'esgota en el sistema educatiu, sinó que es desenvolupa de manera permanent en interacció amb el món', va transmetre Daniel Serra.

Paral·lelament, Lluís Arasanz va realitzar sessions informatives a la Universitat Javeriana i del Rosario i va impartir una conferència a la Facultat de Ciències Econòmiques i Socials de la Universitat de La Salle a Bogotà sobre estratègies de màrqueting i negociació a la Xina. La conferència va tenir una gran acollida i va omplir l'auditori d'estudiants de Finances i Comerç Internacional.

D'altra banda, Daniel Serra assistirà també a l'Assemblea Anual de CLADEA (Consell Llatinoamericà d'Escola d'Administració) a Medellín i a la Trobada Internacional de RECLA, l'associació universitària llatinoamericana i d'Europa que tindrà lloc a Xile.