VIII Jornada anual del Consell Assessor de la UPF a l'Argentina

Durant el matí del 5 de juliol, el Saló Daurat del Plaza Hotel Buenos Aires va ser l'escenari de la VIII Jornada anual del Consell Assessor de la Universitat Pompeu Fabra a l'Argentina: "La Innovació contra l'Estratègia?". Amb més un centenar d'assistents, l'esdeveniment va tenir com a orador principal al professor de la UPF Xavier Marcet, expert en Innovació.

La Jornada va comptar amb el suport de l'estudi, Perez Alati, Grondona, Benites, Arntsen & Martinez de Hoz (h)y, va començar amb unes paraules de benvinguda a càrrec del Dr. Jorge Pérez Alati, president del Consell Assessor de la UPF a l'Argentina. A continuació, va tenir lloc la presentació de Xavier Marcet, La innovació contra l'estratègia? Fórmules per convertir la innovació en negoci, en què va plantejar certs principis l'aplicació podria assegurar l'èxit de les empreses.

Finalitzada la conferència, es va dur a terme la Taula Rodona Casos d'innovació empresarial: Lliçons apreses, moderada per Lucas Pussetto (Màster en Economia de la Universitat Pompeu Fabra), en què van participar Santiago Sanguineti, president de INIS - Biotech SA, que va exposar sobre la Transferència de tecnologia i incubació d'empreses a la Fundació Institut Leloir; Abel Di Gilio, President de Sinergium Biotech SA, que va parlar sobre el Model innovador d'aliances estratègiques entre companyies nacionals i internacionals per produir vacunes i productes biològics; Pablo Furnari, Director Fundació Gas Natural Fenosa, que va exposar el Programa Primera Exportació com a eina d'innovació i Lino Cattaruzzi, CEO de Google Argentina, va explicar que innovar és l'actitud bàsica de Google i va mostrar alguns avenços tecnològics de l'empresa.

Com a última presentació, es va convidar a Jorge Robbio, subsecretari d'Estudis i Prospectives del Ministeri de Ciència, Tecnologia i Innovació Productiva, perquè parlès sobre les polítiques públiques d'Innovació que el Ministeri desenvolupa.

Per tancar l'esdeveniment, Carme Martinell, directora general de la Fundació Privada Institut d'Educació Contínua de la Universitat Pompeu Fabra, va dirigir unes paraules als presents agraint la seva presència a les Jornades així com també als expositors. Martinell va rescatar la validesa de la metodologia i la importància de la innovació en qualsevol desenvolupament empresarial.