VII Jornada del Consell Assessor d’Argentina

La VII Jornada del Consell Assessor de l’IDEC a Argentina va tenir lloc la tarda de l’11 de setembre de 2012 al Palau Duhau de l’Hotel Park Hyatt Buenos Aires, sota el títol “Reptes i desafiaments de la gestió de la ciència, la tecnologia i la innovació: com liderar el canvi?”, amb la presència del Rector de la UPF i President de l’IDEC, Josep Joan Moreso.

Amb més de cent persones presents a la sala, les paraules de benvinguda van anar a càrrec del Rector de la UPF y del President del Consell Assessor a Argentina, Jorge Pérez Alati, després de les quals es va obrir la Taula 1 “Gestió de la ciència, tecnologia i innovació”. Van participar-hi el Director del Màster Universitari en Lideratge i Gestió de la Ciència i la Innovació, Josep Eladi Baños, a través d’una videoconferència; Jorge Cuneo, Director Mèdic del Laboratori Novartis; Graciela Ciccia, Directora de Innovació i Desenvolupament Tecnològic del grup Insud; y Fernando de Peirano, Subsecretari de Polítiques en Ciència, Tecnologia i Innovació Productiva del Ministeri de Ciència, Tecnologia i Innovació Productiva de la Nació. Victoria Mendizábal, Coordinadora acadèmica del Postgrau de Comunicació Científica, Mèdica i Ambiental, va moderar la taula i va donar peu al debat amb els presents.

Després d’una pausa per a compartir cafè, va seguir la Taula II “La medicina regenerativa i les cèl·lules mare. Un cas testimonial”, en la que van intervenir Fernando Pitossi, cap del Laboratori de Teràpies Regeneratives i protectores del Sistema Nerviós de la Fundació Institut Leloir; Fabiana Arzuaga, coordinadora de la Comissió Assessora en Teràpies Cel·lular Medicina Regenerativa del Ministeri de Ciència, Tecnologia i Innovació Productiva de la Nació i Gustavo Sevlever, Director d’Investigació de l’Institut Fleni, com a moderador. Després de les presentacions va tenir lloc un breu debat.

La cloenda de la Jornada va anar a càrrec de la Secretaria de Planejament i Polítiques en Ciència, Tecnologia i Innovació Productiva del Ministeri de Ciència, Tecnologia i Innovació Productiva de la Nació, Dra. Ruth Ladenheim, que va fer un resum de les activitats del Ministeri, i de Josep Joan Moreso, que va reflexionar sobre el paper de la ciència en la societat i va concloure “cal treure’ls el foc als deus”.