Vicenç Navarro analitza les causes de la mobilització popular a Egipte

El director del Màster en Polítiques Públiques i Socials, escriu sobre les causes de la caiguda del dictador Mubarak com a resultat de la mobilització popular en un article publicat al diari Público el passat 17 de febrer. Vicenç Navarro denuncia que ?la versió del què ha passat en el mitjans d'informació de major difusió internacional és incompleta o esbiaixada? ja que ?la revolució no es va iniciar fa tres setmanes i no va ser iniciada per estudiants i joves professionals?.

En el seu article, el Catedràtic d'universitat de Ciència Política i de l'Administració del Departament de Ciències Polítiques i Socials a la UPF apunta que ?la resistència obrera democràtica es va infiltrar als sindicats oficials, jugant un paper clau en les mobilitzacions?. Navarro assenyala com a punt àlgid de la mobilització obrera quan ?la direcció clandestina del moviment obrer va convocar una vaga general? i crítica que ?els mitjans internacionals se centressin en el què passava a la plaça Tahrir de El Caire?.

Vicenç Navarro és Catedràtic de Ciències Polítiques i Socials de la Universitat Pompeu Fabra. És també professor de Polítiques Públiques a la Johns Hopkins University (Baltimore, EUA), on ha impartit docència al llarg de 35 anys. Dirigeix el Màster en Polítiques Públiques i Socials impartit conjuntament per l'IDEC-Universitat Pompeu Fabra i la Johns Hopkins University. Dirigeix també l'Observatori Social d'Espanya.

Per consultar com s'ha gestat la mobilització popular egípcia causant de la dimissió de Mubarak, podeu clicar aquí i llegir l'article complert (en castellà) publicat a www.publico.es