Vicenç Navarro analitza la relació entre la productivitat i la renda als Estats Units

El director del Màster en Polítiques Públiques i Socials, Vicenç Navarro, escriu sobre l'article ?How Democrats Can Become Relevant Again?? que ha publicat l'antic Ministre de Treball durant l'Administració Clinton, Robert Reich. L'article publicat el 24 de març de 2011 al diari Público, descriu ?que el 90% de la població dels Estats Units guanya tan sols 280 dòlars més que quan l'Administració Reagan va començar el seu mandat. Això suposa un increment de menys del 1% en 30 anys. Aquestes dades són molt sorprenents ja que en aquests 30 anys el PIB del país s'ha quasi duplicat?.

Al seu article, el Catedràtic d'universitat de Ciència Política i de l'Administració del departament de Ciències Polítiques i Socials de l'UPF destaca que ?l'augment de la productivitat, que explica el gran creixement de la riquesa del país, no ha repercutit sobre els treballadors, sinó sobre els propietaris de les empreses on treballen i els centres financers que manipulen, especulen i gestionen aquest diners. Tot això ha passat amb el suport de l'Estat Federal dels Estat Units, amb unes polítiques que han facilitat aquesta enorme concentració de les rendes?. El doctor Navarro afegeix que ?aquesta gran concentració de les rendes ha incrementat enormement el poder polític dels súper rics i rics, que, a través de la seva influència política i mediàtica, han reduït espectacularment els seus impostos?.

Vicenç Navarro és Catedràtic de Ciències Polítiques i Socials de la Universitat Pompeu Fabra. És també professor de Polítiques Públiques a la Johns Hopkins University (Baltimore, EUA), on ha impartit docència al llarg de 35 anys. Dirigeix el Màster en Polítiques Públiques i Socials impartit conjuntament per l'IDEC-Universitat Pompeu Fabra i la Johns Hopkins University. Dirigeix també l'Observatori Social d'Espanya.

Per acabar de llegir la noticia sobre productivitat i renda podeu clicar aquí i llegir l'article (en castellà) publicat a Público.es