"El veritable problema del periodisme esportiu és que no s'investiga res"

28 Marzo - 2017
  • El reconegut professional Santiago Segurola s'incorpora com a docent al Màster de Periodisme Esportiu de UPF Barcelona School of Management

El periodista esportiu Santiago Segurola s'ha incorporat recentment a l'equip docent del Màster de Periodisme Esportiu de UPF Barcelona School of Management. En concret, participa a l'assignatura de Redacció Esportiva que imparteix el director del Màster, Sergi Cortiñas. El mateix Santiago Segurola va inaugurar la 4a edició del Màster amb una masterclass en la qual va repassar els seus més de 30 anys dins de la professió. Segurola advoca per un periodisme esportiu lent i de qualitat a través del "amor a la tasca i la vocació".
"Em vaig dedicar al periodisme esportiu perquè m'agradava abans de ser periodista esportiu. És molt important la passió. Aquest punt d'emoció, curiositat i d'interès ha d'existir abans de la professió. Passen moltes coses en l'esport i cal contextualitzar-les amb la teva pròpia experiència d'aficionat per després traslladar-la com a periodista al món. Per aquí és d'on vaig partir i per això vaig triar la millor professió del món ", va explicar el comentarista de Bein Sports. Reconegut com un dels millors cronistes esportius en llengua castellana, Segurola va definir com s'ha d'enfocar aquesta tasca periodística: "Un partit de futbol és com una obra de teatre i té actes. S'ha de treure tota la fullaraca que hi ha al voltant de la polèmica i encertar amb el nus gordià i ser un anticipador ".
A més, Segurola es mostra molt crític amb el procés de banalització de l'esport en els mitjans de comunicació. "El factor tan aclaparadora del negoci ho contamina tot. Hem arribat a un tipus de periodisme banal. I la banalitat no vol dir innocència. La banalitat significa interessos creats. Es fan coses banals perquè a algú li interessa que apareguin com banals. Veiem molts programes aparentment insubstancials que tenen com a objectiu distreure a la gent i distreure a la gent sobre les qüestions importants de l'esport. "El veritable problema del periodisme esportiu és que no s'investiga res", va sentenciar el periodista basc.

A més, Segurola mai ha tingut complexos per assenyalar sense embuts part dels responsables del sensacionalisme i no va estalviar crítiques cap al president del Reial Madrid. "Florentino té la supèrbia del poder, li agrada dominarar fins al més mínim detall i no se li escapa res. Si no li agradava un peu de foto, t'ho deia. Això demostra l'interès que a ell li mereixen els mitjans de comunicació i també la seva capacitat invasiva. El Reial Madrid té una repercussió mundial. Aquesta indústria fa qualsevol cosa per posar fre, apartar, utilitzar als periodistes i per dir-te "el que té el poder sóc jo i vosaltres em mereixeu molt poc respecte". El vius amb molta angoixa perquè d'això depèn la teva família, la teva professió i el teu prestigi... Però al final has de triar. Ets periodista per explicar-li a la gent el que està succeint. A això se l'anomena periodisme lliure. Som periodistes esportius i tampoc estem ficats en assumptes gravíssims. "Si et doblegues en una situació com la de l'esport és que no et pots sentir periodista de cap de les maneres", va rematar.

Santiago Segurola (Barakaldo, 1957) està considerat com un dels millors periodistes esportius d'Espanya. Va portar la batuta de la secció d'esports d'El País fins a 2006 i va crear un estil distintiu, una nova manera de mirar l'esport que ha impregnat a les noves generacions. La seva escriptura no va perdre vigència en el diari Marca, on va ser director adjunt fins a maig de 2016. En l'actualitat és comentarista en Bein Sports i Onda Cero, a més de col·laborar en els diaris AS, La Vanguardia i La Nación.

Subscriu-te per a rebre les nostres notícies en el correu electrònic