La UPF consolida la seva presència als principals rànquings d’universitats del món

Dos dels principals rànquings universitaris del món, el QS top 50 under 50 i el Times Higher Education World University Ranking, publicats aquesta setmana, certifiquen la consolidació de la Universitat a nivell internacional.

En el rànquing de les millors universitats joves del món de menys de 50 anys de QS, la UPF escala posicions de nou, fins a situar-se la 22. Destaca la millora constant en les tres edicions de la classificació, després de ser la 31 el 2014 i la 27 el 2015. És la vuitena d’Europa i la quarta de l’Estat.

També millora resultats en el rànquing general que elabora Times Higher Education. Malgrat baixar fins a la posició 175 del món, quatre dels cinc indicadors avaluats aconsegueixen més bona puntuació que l’any anterior i en el còmput global passa dels 51,2 als 52,8 punts. Destaca l’indicador de citacions que se situa en els 93,1 punts, 55a. posició mundial i 15a. d’Europa.

D’altra banda, la UPF també millora en els apartats de projecció internacional (65,1), ingressos del sector privat (40,5) i recerca (33). L’únic indicador que retrocedeix una mica, després de cinc anys d’importants increments, és docència (30,3).