La UPF se situa com la millor universitat de l’Estat en la quarta edició de l’U-rànquing

Per quart any consecutiu, la Universitat ocupa la primera posició en el rànquing que elabora la Fundació BBVA i l’Institut Valencià d’Investigacions Econòmiques (IVIE), i que avalua l’activitat docent, investigadora i en innovació de les universitats espanyoles.

La UPF se situa com la universitat globalment més productiva de l’Estat. Per activitats, ocupa el primer lloc en productivitat en la docència, juntament amb la Universitat de Navarra; el segon en recerca, darrere de la UAB; i el quart en innovació i desenvolupament tecnològic, darrere les universitats politècniques de Catalunya, València i Madrid, respectivament. Aquests resultats parcials, milloren els aconseguits en l’edició anterior.

El següent quadre mostra la classificació de les universitats espanyoles que se situen en les primeres posicions segons la seva productivitat a escala global, i inclou també la seva posició en les tres dimensions avaluades.

El sistema universitari català, líder a l’Estat

L’informe evidencia diferències “rellevants” de rendiment entre universitats, indicant que les més eficients tripliquen en productivitat les menys actives. Destaca també que són les universitats públiques les que lideren el sistema universitari espanyol, i especifica que són tres universitats catalanes les que estan al capdavant de les tres dimensions analitzades, docència, recerca i innovació i desenvolupament tecnològic.

D’altra banda, l’informe destaca les diferències que hi ha entre els sistemes universitaris per comunitats autònomes, destacant Catalunya en primera posició. La segueixen Cantàbria, el País Valencià, Navarra, les Illes Balears i Madrid.