Una editorial de llibres per aprendre xinès guanya el Premi UPFEmprèn 2010

"Editorial Jiajia", un projecte elaborat per Jiajia Wang Liu, estudiant de la llicenciatura en Economia de la Universitat, ha estat el guanyador de la tercera edició del Premi UPFEmprèn, convocat pel Consell Social de la UPF i patrocinat per la Fundació Banc Sabadell.

UPF Emprèn és un guardó que té com a objectiu fomentar la cultura emprenedora entre els estudiants, graduats i postgraduats de la UPF, reforçant d'aquesta manera els vincles entre la Universitat i el teixit social i productiu. A la convocatòria del 2010 s'hi han presentat un total de 22 candidatures.

El projecte guanyador consisteix en l'edició i la comercialització de llibres didàctics per a l'aprenentatge de la llengua i la cultura xinesa, destinats a un públic infantil, classificats en distintes col·leccions i nivells i fonamentats en un disseny de qualitat i un preu competitiu. La iniciativa es basa en una oportunitat de negoci sorgida de l'interès creixent a Occident per la llengua més parlada del món, gràcies a l'arribada d'infants adoptats i immigrants i a les perspectives de futur que ofereix el país asiàtic.

La guanyadora va recollir el guardó, dotat amb 20.000 euros, durant l'acte celebrat el passat 18 de novembre a l'auditori de l'edifici Mercè Rodoreda del campus de la Ciutadella i que va estar presidit per Núria Basi, presidenta del Consell Social de la UPF. També hi van participar Daniel Serra, vicerector d'Economia, Recursos de la Informació i Relacions Institucionals de la UPF, i Conxa Oliu, directora de col·lectius del Banc Sabadell.

Dos projectes amb menció especial

Entre els participants, el jurat també va considerar oportú atorgar el diploma de finalistes a dues propostes més. Una és "Online Semantics", un projecte ideat per Ignasi Delgado i Jordi Vallverdú, estudiants d'enginyeria Informàtica, que es centra en el desenvolupament i la programació d'aplicacions i d'eines informàtiques de tractament, cerca, classificació, anàlisi i interpretació de la informació que circula per Internet.

L'altra és "Profile", de Sònia Albert, Ana Belén Colén, llicenciades en Comunicació Audiovisual, i Laura Domínguez, Carles Fernández, Ignasi Lausin, Ferran Parareda i Marc Veiga, llicenciats en Enginyeria Informàtica. Aquest projecte desenvolupa una aplicació per a dispositius mòbils que pretén establir relacions entre els participants d'un esdeveniment per crear nous vincles professionals a partir dels seus interessos.

Un dia dedicat a la cultura emprenedora

En el marc de la jornada també es va celebrar el primer debat del cicle Món UPF, titulat "Aprendre a emprendre: la iniciativa emprenedora i la capacitat empresarial a la Universitat" que va estar moderat per Milagros Pérez Oliva, periodista i presidenta de la Comissió de Promoció del Consell Social de la UPF, i va comptar amb la participació de Clara Serra, llicenciada en Biologia de la UPF i Premi UPFEmprèn 2009 (Infogènia), Enric Baulenas, llicenciat en Administració i Direcció d'Empreses de la UPF i membre del Club d'Emprenedoria de la UPF (Ocular Visió) i Xavier Serra , professor, investigador i director del Grup de Recerca en Tecnologia Musical de la UPF (BMat i Reactable Systems).