Un videojoc creat en el marc del Màster en Creació de Videojocs, entre els guanyadors de l\'Independent Games Festival

El videojoc Galaxy Scraper, una creació dels joves Aarón Ruiz, Roger Solé, Xavi Lamarca, Carlos Guzmán i Josep Soto, participants del Màster en Creació de Videojocs ha estat un dels videojocs guardonats en la desena edició de l\'Annual Independent Games Festival, concretament en la categoria d?estudiants. Aquest festival se celebra cada any als Estat Units i coincideix amb la Game Developer\'s Conference. Per primera vegada, un joc realitzat a l?estat espanyol aconsegueix entrar a la llista de guardonats d?aquests òscars dels videojocs independents.

Galaxy Scraper és un dels 12 jocs realitzats per estudiants de tot el món que ha rebut homenatge durant la Game Developer\'s Conference, que es va celebrar a San Francisco, Califòrnia, del 18 al 22 de febrer. Els dotze guanyadors han estat seleccionats entre els 125 candidats de més de 20 països participants.

L\'heroi de Galaxy Scraper, un viatger perdut a l\'espai, ha de creuar un sistema solar en miniatura. Amb un acurat sistema de control, el videojoc presenta una innovadora plataforma de joc amb una original estètica en què els conceptes espacials del món real (dalt, baix, etc.) adquireixen noves possibilitats.

Anteriorment, aquest mateix videojoc va obtenir el Gran Premi del Concurs Playstation ArtFutura. Una mostra d?aquest treball es pot visualitzar a http://www.ithandil.net/galaxy/.

Des dels inicis del Màster en Creació de Videojocs, l?any 2000, la UPF ha esdevingut un centre de referència en la formació de professionals del sector a l?estat espanyol. El seu professorat compta amb investigadors del Grup de Tecnologies Interactives (GTI) del Departament de Tecnologies de la Informació i la Comunicació (DTIC), així com també professionals de l?àmbit empresarial provinents de Novarama, Digital Legends, Ubi Soft, Pyro Studios i Arvirago, entre d?altres.