Un projecte del Màster en Arts Digitals formarà part de l'Ars Electronica Center

El joc de construcció Buildasound realitzat per Mónica Rikic, programadora i artista interactiva, passarà a formar part de la col·lecció de l’Ars Electronica Center, el centre de referència internacional en l'art digital.
Després d'estudiar Belles Arts a la Universitat de Barcelona i d'obtenir dues residències artístiques a Atenes i a Austràlia, va decidir convertir-se en programadora i cursar el Màster en Arts Digitals de l’IDEC-Universitat Pompeu Fabra on “vaig aprendre a codificar. Va ser dur, i de vegades, encara ho és. Una incomprensible combinació de paraules i nombres que frustraven tots els meus intents de dibuixar les maleïdes boles que havien de rebotar d'alguna manera…Però per descomptat, no hi havia cap raó per fer-me abandonar. A poc a poc però constantment, vaig  poder desxifrar aquests codis i així va ser com va néixer Buildasound”.

Des de la presentació del projecte final de màster l'any 2010, Mònica ha tingut l'oportunitat de presentar-lo a festivals com ara el Sonar Kids a Barcelona, UovoKids a Milà, al FILE Sao Paulo 2012, al TEI’13 Conference a Barcelona i al FILE GAMES Rio 2103. Actualment el projecte s'està exposant al centre MB21 de Dresden.

Buildasound és un joc de construcció amb cubs sonors, que contenen a cadascuna de les seves cares uns quants jocs diferents. La diversió està assegurada quan comencem a crear formes alhora que es van generant nous sons: no hi ha una finalitat única (guanyar, perdre), tan sols el plaer jugar per jugar, i la possibilitat de descobrir noves melodies i construccions i de crear constantment a partir de les diferents posicions dels cubs.