Un cas d'empresa presentat per Oriol Amat i Martí Guasch, guardonat als Estats Units

Oriol Amat, assessor acadèmic dels Màsters en Direcció Financera de la Barcelona School of Management, i Martí Guasch, catedràtic d'Economia Financera i Comptabilitat i professor associat del Departament d'Economia i Empresa de la UPF,  són els autors del cas "General Lab", que va obtenir el segon premi de la 2013 IMA Case Writing Competition.

Els professors de la UPF han obtingut el guardó per l'elaboració d'aquest cas, que descriu els principals factors d'èxit de General Lab, una empresa amb seu a Barcelona constituïda l'any 1991, que lidera el sector de laboratoris d'anàlisis clíniques i que des del 2008 forma part del Grup Labco Quality Diagnostic.

El guardó, valorat amb 1.000 euros i concedit per l'Institute of Management Accountants (IMA) dels Estats Units, és un dels premis més importants del món dedicats al mètode del cas, una eina pedagògica molt utilitzada en l'àmbit de l'economia, sobretot en disciplines com ara l'administració i direcció d'empreses. Els guanyadors de l'edició 2013 es van fer públics a finals del passat mes de juliol, i la cerimònia de lliurament dels premis va tenir lloc el 6 d'agost a la localitat d'Anaheim (Califòrnia).

El cas "General Lab", pendent de publicar-se a l' IMA Educational Case Journal (IECJ), es pot consultar en tres idiomes a la web del Departament d'Economia i Empresa, en un apartat que actualment inclou més de seixanta casos d'empresa realitzats pels professors de la Universitat. Aquests casos, que poden ser molt útils per als docents universitaris, pretenen millorar la capacitat d'anàlisi de l'estudiant i aconseguir un ensenyament més actiu.

Una associació que promou la comptabilitat financera

IMA es una prestigiosa associació dedicada a la promoció de la professió de la comptabilitat financera, a través de la recerca, la formació contínua, la creació de xarxes, i les pràctiques comercials ètiques. Compta amb una xarxa global de més de 65.000 membres pertanyents a 120 països i ofereix serveis localitzats a través de les seves oficines en ciutats com ara Nova Jersei, Dubai o Pequín, entre d'altres.

L'IMA Educational Case Journal (IECJ) és la revista en línia d'IMA que des del 2008 publica els diferents estudis de casos guanyadors del concurs. Hi poden participar acadèmics autors de publicacions, i els casos poden englobar un ampli ventall de temes que reflecteixin la diversitat d'habilitats requerides en l'àmbit de l'administració i direcció d'empreses.

Dos experts en management i comptabilitat

Oriol Amat Salas, que a la UPF ha estat director del Departament d'Economia i Empresa i vicerector d'Economia i Sistemes d'Informació, és actualment assessor acadèmic dels Màsters en Direcció Financera de la Barcelona School of Management-UPF. Des del 2011 és també conseller de la Comissió Nacional del Mercat de Valors i president d'Economistes Experts en Comptabilitat i Informació Financera (ECIF), una organització especialitzada del Consell General del Col·legi d'Economistes. És vicepresident de l'Associació Catalana de Comptabilitat i Direcció (ACCID) i membre del CAREC (Consell Assessor per a la Reactivació i el Creixement de Catalunya).

Martí Guasch Mercadé, llicenciat en Administració i Direcció d'Empreses per la UPF, és professor associat de l'àrea d'Economia Financera i Comptabilitat de la Universitat des de l'any 2009 i també imparteix docència a la UB en l'àmbit d'organització empresarial. A més d'exercir com a consultor d'empreses, ha col·laborat en nombrosos estudis de recerca i en la publicació d'articles relacionats amb les finances. És membre de l'ACCID (Associació Catalana de Comptabilitat i Direcció).

Enllaç al cas: General Lab http://www.econ.upf.edu/docs/case_studies/64ca.pdf