Un acord amb l'Obra Social 'la Caixa' impulsarà activitats en l'àmbit de la comunicació científica

El rector de la Universitat Pompeu Fabra, Josep Joan Moreso, i el director general de la Fundació "la Caixa", Jaume Lanaspa, han signat el 28 de setembre un conveni en el marc del Màster en Comunicació Científica, Mèdica i Ambiental, que desenvolupa i gestiona l'IDEC-Universitat Pompeu Fabra i que dirigeix Vladimir de Semir, director de l'Observatori de la Comunicació Científica (OCC) i professor del Departament de Comunicació de la UPF

L'Obra Social "la Caixa" destinarà 50.000 euros durant el curs 2011 amb l'objectiu de potenciar la transferència de coneixement científic a la societat. Aquest fons es destinarà a la concessió d'ajuts econòmics per sufragar entre el 20% i el 40% de l'import de la matrícula del Màster, així com per dissenyar i dur a terme activitats paral·leles conjuntes que aportin innovació al camp de la comunicació científica.

Màster en Comunicació Científica, una iniciativa pionera a l'Estat

El Màster en Comunicació Científica, Mèdica i Ambiental, està celebrant la seva 15a. edició i és una formació que ha estat pionera al nostre país. Té com a objectiu formar professionals en l'àmbit de la comunicació pública de la ciència en totes les vessants possibles: la comunicació ambiental, biomèdica, sanitària i tecnològica.

Científics, metges, periodistes, professionals de museus i centres de ciència i agents de comunicació institucional participen en el procés de comunicació social de la ciència i desenvolupen un paper cada vegada més reconegut, pel què generen una creixent oferta laboral. El Màster en Comunicació Científica, Mèdica i Ambiental explica les claus d'aquesta transmissió del coneixement, com es genera i es gestiona.

El recolzament a la generació i difusió del coneixement científic, com a eina de millora de la societat , és un dels objectius estratègics de Fundació "la Caixa". En aquest sentit, aquesta col·laboració contribueix a formar als professionals de la comunicació científica que construeixen ponts entre la comunitat científica i la resta de la societat.

Aquest conveni de col·laboració se suma a iniciatives anteriors establertes entre abdues entitats com ara el Màster en Innovació i Qualitat Televisives de TV3, una altra iniciativa de l'àmbit de la comunicació social oferta conjuntament per les universitats Pompeu Fabra i Autònoma de Barcelona que compta amb el suport de l'Obra Social "la Caixa".