Tres empreses aposten pel talent d'alumnes internacionals de la Barcelona School of Management

Millorar l'experiència del viatger en el seu trajecte amb els Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya; identificar i desenvolupar possibles necessitats i interessos dels joves per CaixaBank o definir la xarxa de col·laboradors per a la identificació de startups en què invertir per mitjà del seu fons CAF Ventures per a Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles, S.A. (CAF). Aquests són els tres reptes d'innovació empresarial presentats avui als 85 alumnes que han iniciat els Masters of Science de l'escola de negocis de la Universitat Pompeu Fabra, la Barcelona School of Management. Es tracta del Challenge Garage, una innovadora proposta de formació que es va iniciar l'any passat i que constitueix un nou model d'aprenentatge pels alumnes d'aquests màsters oficials especialitzats, tots ells impartits en anglès.

El Challenge Garage és una assignatura transversal d'aquests màsters que pretén avançar-se i revolucionar els models de formació actuals, i a mode de laboratori, assajar un nou format col·laboratiu basat en l'aprenentatge compartit, el treball col·lectiu i la relació entre àrees . Amb aquest objectiu, es reuneix els alumnes dels set Masters of Science amb especialitzacions diferents (International Business, Corporate Finance and Banking, Management, Marketing, Business Analytics, Strategy for New Business Ventures o ITC Strategic Management) perquè reflexionin conjuntament sobre reptes empresarials reals. Cooperen en el projecte Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya, CaixaBank i CAF. Les tres empreses col·laboren en aquesta experiència des dels seus departaments d'innovació oferint dades, aportacions i el feedback necessari als alumnes.

La degana de la Barcelona School of Management, Ana Valenzuela, ha destacat que el pensament crític, la cooperació i la creativitat són els valors estratègics de l'escola de negocis i per això s'aposta cada vegada més pel treball entre perfils d'alumnes de diferents màsters. Durant gairebé tres mesos, els alumnes dels set Masters of Science desenvoluparan les seves idees en un entorn virtual que els permetrà interactuar de manera immediata i àgil amb les empreses incorporant així les noves tecnologies que requereixen els temps actuals.

En la passada edició del Challenge Garage, els participants van abordar els grans reptes de les empreses actuals i van concloure que les startup serien els veritables actius de les petites i mitjanes empreses, tendència que avui ha quedat demostrada. Aquest any s'ha fet un pas més i s'ha introduït les empreses en l'experiència amb reptes empresarials concrets que permeti als alumnes aplicar tots els seus coneixements i capacitats.

D'aquesta manera, la Barcelona School of Management es converteix en un dels millors instruments que la Universitat Pompeu Fabra té per crear líders capaços de processar dades a gran escala i oferir solucions pràctiques, una tendència que als Estats Units ja es considera una de les més importants i amb més futur en el camp dels negocis.

Creix la demanda dels Masters of Science

La Barcelona School of Management ha decidit enguany fer una aposta més ferma i decidida pels Master of Science donat l'èxit obtingut per aquesta nova metodologia de formació i per oferir a Barcelona una oferta diferenciada i especialitzada basada en la innovació i els nous models de aprenentatge i especialització.

La demanda per aquests Màsters of Science va in crescendo sobretot en països estrangers i per això la Barcelona School of Management ha ampliat de tres a set el nombre de Masters of Science que impartirà aquest any. Quan encara no s'han tancat completament les matriculacions del curs 2013/14, el nombre d'alumnes d'aquests màsters ha augmentat en un 39%, passant dels 61 alumnes matriculats l'any passat als 85 que hi ha en aquests moments. Només un 16% d'aquests alumnes són espanyols. La majoria procedeixen d'Europa (Alemanya, Noruega, Àustria, Regne Unit o Suïssa), Àsia (Turquia , Xina o l'Índia) o Amèrica i Àfrica. Són joves d'entre 26 i 30 anys amb formació en Economia i Negocis, Ciències Socials o alguna enginyeria.

Un Màster of Science està dissenyat especialment per a joves llicenciats que busquen una especialització formativa i al mateix temps adquirir una nova manera de treballar i d'aportar al món del management, des de la transversalitat, l'analítica i el suport científic.

Els Masters of Science es distingeixen de la resta de programes convencionals per la seva innovadora metodologia d'aproximació al coneixement. Aquesta es basa en l'anàlisi i processament de dades objectives i utilitza el rigor de les xifres i l'empirisme científic com a eines clau per a la gestió integral de l'empresa. Aquesta nova metodologia d'aprenentatge suposa un canvi de mentalitat en l'estructura operativa tradicional de les empreses i prepara els estudiants per al management del segle XXI. I és que la velocitat en què tot canvia en els mercats i en la mateixa societat requereix noves formes i models d'ensenyament que generin professionals més transversals i amb capacitat per tractar el valor de la informació i les dades d'un món cada vegada més global i infoxificat.

Els Masters of Science es nodreixen de l'experiència docent i investigacions dels professors del Departament d'Economia i Empresa de la UPF, un dels 150 millors centres en Economia i Negocis del món segons el Shanghai Academic Ranking of World Universities. La Barcelona School of Management és l'escola de negocis de la Universitat Pompeu Fabra creada amb la vocació de formar els mànagers que precisarà la societat del segle XXI. La seva forma d'entendre el management està basada en tres eixos: Evidence Based Management, Enterpreneurship & Innovation i Engaged Social Value.