Tens Foc?, projecte guanyador del Challenge MBA 2016

• L’equip del projecte guanyador Tens Foc està format per Álvaro Agustí Sunyer, Beatriz Dorado Ramos, Albert Selva Serrano i Francesc Farran Debat.

El 22% de les morts de càncer provenen del tabac. Sota aquesta premissa, els estudiants de l'Executive MBA de la UPF Barcelona School of Management ha presentat a la Fundació Oncològica de Catalunya (FOC) el projecte Tens Foc? El Tabac que dóna vida, en el marc del Challenge Garage MBA de la UPF Barcelona School of Management, una iniciativa que pretén fomentar l’apropament real entre empresa i universitat.

Durant dues setmanes, universitat, empresa i estudiants han estat treballant intensament per cercar noves fórmules que ajudin a la Fundació Oncològica de Catalunya a generar més ingressos per ajudar a pacients, professionals i famílies. Els alumnes de l'Executive MBA van ser els encarregats de presentar els projectes innovadors.

El projecte guanyador Tens Foc? El tabac que dóna vida arrenca amb una original idea que consisteix a distribuir per botigues i establiments uns 'falsos' paquets de tabac amb cigarretes de terra i llavors per plantar flors. La idea és contribuir així econòmicament amb la Fundació i convertir les cigarretes amb un article que pot generar vida enlloc d'apagar-la.  'Una fórmula atractiva de col·laborar amb el projecte sense haver d’estar associat a una Fundació” expliquen els seus creadors. Alhora, el projecte preveu també la creació d'una plataforma online que esdevingui punt de trobada per professionals, investigadors, pacients i familiars on la principal funció és compartir emocions, experiències i necessitats. “Existeixen moltes associacions de càncer, de pacients, de metges, de malalts, de familiars... El que no existeix és un magma on cada un d’ells pot interrelacionar-se l’un amb l’altre”, expliquen els membres de l’equip guanyador. Un dels objectius que té aquesta plataforma, aprofitant la xarxa de què disposa la F.O.C, és identificar i detectar quines són les idees amb major potencial i models d’èxit que puguin aportar valor i finançament a la lluita contra el càncer.

El Challenge Garage és un projecte d’innovació oberta aplicada a l’aprenentatge on equips d’alumnes de la UPF Barcelona School of Management treballen en un mateix repte empresarial. En aquesta edició, l’objectiu del d’aquest Challenge ha estat ajudar a la Fundació Oncològica de Catalunya (FOC), una organització sense ànim de lucre que treballa en la prevenció i el tractament contra el càncer i a dissenyar una proposta de generació de valor. El jurat del Challenge Garatge va comptar amb Jordi de Falguera, director acadèmic de l'Executive MBA de la UPF Barcelona School of Management i Miquel Gómez, vice director de la FOC. El jurat va destacar que la plataforma no només és una campanya de sensibilització, sinó que és una forma de donar notorietat a una Fundació que no tothom la coneix.