Tenen futur els valors professionals del periodisme?

El passat dilluns 15 de juny es va celebrar la taula rodona ?Tenen futur els valors professionals del periodisme??, organitzada conjuntament per l\'IDEC-Universitat Pompeu Fabra i la Facultat de Comunicació de la Universitat Pompeu Fabra al nou Campus de la Comunicació situat al districte 22@ de Barcelona. A la jornada van assistir més de cinquanta estudiants i professionals del món de la comunicació.

Els participants al debat van ser Rosa María Calaf, presidenta del Centre Internacional de Premsa, Antonio Franco, comentarista polític i exdirector d\'El Periódico de Catalunya, i Martín G. Etchevers, representant del Grupo Clarín (Argentina).

El debat va tractar sobre la problemàtica actual de l\'exercici del periodisme i va plantejar desafiaments per a la pràctica futura de la professió. Durant la seva intervenció, Rosa María Calaf, presidenta del Centre Internacional de Premsa, va alertar sobre la pèrdua dels valors professionals com l\'anàlisi o la funció crítica en detriment de la barreja de gèneres, definida com a ?infoentreteniment?, per aconseguir la màxima audiència possible en televisió.

Martín G. Etchevers, gerent de comunicacions externes del Grupo Clarín (Todo Noticias) (Argentina), va defensar la necessitat de comptar amb una empresa com a suport per proporcionar un periodisme de qualitat en el marc d\'una situació de crisi no només econòmica, sinó també de la producció de la informació. Etchevers va recordar que ?el periodisme de qualitat és car i hi ha d\'haver empreses que hi apostin?.

Per part seva, Antonio Franco, va expressar que els ?valores professionals del periodisme, com ara l\'ètica, la independència o el contrast de dades, només tenen futur amb un exercici professional en el marc d\'una revolució que crearà un nou sistema comunicatiu, on l\'un aporti la reflexió i l\'anàlisi, i l\'altre l\'entreteniment?.

Josep Carles Rius, degà del Col·legi de Periodistes, va actuar com a moderador . La clausura del debat va anar a càrrec de Salvador Alsius, director dels Estudis de Periodisme de la Universitat Pompeu Fabra, qui va convidar els presents a visitar les instal·lacions del Campus de la Comunicació.

L\'acte es va celebrar en el marc del Barcelona Comm & News, el programa de cursos de desenvolupament professional de Periodisme, Comunicació Audiovisual i Comunicació per a professionals i organitzacions.