Taula rodona sobre monòlegs. Andreu Buenafuente: 'Estem a la infància del monòleg'

L\'IDEC-Universitat Pompeu Fabra va organitzar el passat divendres 23 de gener una taula rodona per als participants del Programa de postgrau d\'Escriptura del Guió Televisiu per a Programes d\'Entreteniment i Humor, que va comptar amb la presència de presentadors estrella de la televisió com Andreu Buenafuente i Pablo Motos, així com monologuistes de primer nivell com Godoy o Toni Moog. Sota el títol ?Els monòlegs, un model únic??, i moderat pel guionista de El Terrat David Escardó, els participants van assistir en una trobada de punts de vista en el que els professionals van explicar les diferents tècniques per la redacció de monòlegs. \\\"La base del monòleg és partir d\'una idea i organitzar els paràgrafs amb una estructura clara\\\", segons han coincidit els cinc participants de la taula rodona.

\\\"Es necessari cercar paraules que tinguin més gràcia que altres i que, per tant, musicalment sonin millor\\\", va senyalar Pablo Motos, presentador del programa ?El Hormiguero\' a la cadena Cuatro. Per la seva banda, el monologuista Toni Moog va insistir en la importància de marcar els ítems per l\'elaboració d\'un monòleg, a més de la creació d\'un fil conductor i d\'una estructura correcta.

Els convidats a la taula rodona van coincidir en el fet que el contingut dels monòlegs no s\'esgota mai, perquè el món és enorme. \\\"Els grans temes sempre són qüestions que poden ser utilitzades pel monòleg. És qüestió de descobrir una troballa\\\", va apuntar Motos. Per altra banda, Andreu Buenafuente, va explicar als estudiants que \\\"el monòleg encara es troba en una etapa d\'infància\\\", i que \\\"actualment, viu ha revifat després de l\'etapa iniciada amb l\'antic programa \'El Club de la comèdia\'\\\".

El guionista, un personatge clau

Un altre tema tractat al debat va ser el paper del guionista en l\'elaboració del monòleg. L\'humorista Godoy va comentar que \\\"els guionistes sempre es troben en el punt de mira, ja que mai tenen temps de provar els seus monòlegs\\\". Godoy, va corroborar que \\\"la utilització d\'un llenguatge correcte és un element essencial que s\'ha de tenir en compte\\\", per això que la formació dels guionistes es fonamental. A més, l\'uruguaià va explicar que per ser guionista \\\"cal mentir, ja que la mentida, en l\'humor, és una veritat distorsionada. És qüestió de trobar un tema i portar-lo a l\'exageració\\\".

Per la seva part, Pablo Motos va insistir en la importància dels guionistes com element clau per la redacció dels monòlegs. \\\"Són professionals fonamentals per a realitzar un treball del que depengui part de l\'èxit d\'un programa i moltes vegades no se\'ls reconeix la seva tasca\\\", va manifestar el cèlebre presentador.

Els participants de la taula rodona van aconsellar als futurs guionistes deixar la vergonya de banda i dir sempre el que es pensa. Així mateix, van insistir en la lectura de les novel·les i de guions com a factor clau per l\'elaboració dels monòlegs.