Tardes d’emprenedoria. Quines característiques tenen les empreses socials?

Hi ha inversors per a les empreses socials? Quines característiques tenen i com es posicionen davant la competència? A la darrera conferència de les tardes d'emprenedoria, organitzada conjuntament per Alumni i la UPF Business Shuttle, van participar Josep Ferrer, antic alumne del MBA de la UPF Barcelona School of Management, i cofundador de Run in Africa, una empresa que ofereix formació a joves desocupats com a guies i organitzadors de curses i entrenament de corredors a Etiòpia i Kenya, i Pep Biosca, project Leader de Ship2B,  una fundació sense ànim de lucre dedicada a fomentar l'emprenedoria social.

Tots dos van defensar un model econòmic on els projectes amb impacte social siguin sostenibles en el temps, generant al mateix temps un impacte positiu en el compte de resultats de les companyies. Pep Biosca va explicar que amb Ship2B han aconseguit atreure 250 inversors acreditats i finançar projectes d'impacte social per valor de més de 3 milions d'euros.

Precisament, Run in Africa va ser un dels primers projectes de Ship2B. 'Vam creure en el projecte des del principi i vam ajudar-los a trobar finançament per què vèiem les possibilitats com empresa i el valor del seu impacte a Etiòpia. Run in Africa fomenta el desenvolupament del turisme sostenible basat en el running i el trekking i està invertint en la millora d'infraestructures educatives i esportives de tres escoles a la zona de la Vall del Rift. 'Afavorim aquestes aliances amb grans empreses que posen a disposició dels emprenedors socials els seus recursos per impulsar els seus projectes i aconseguir així les mètriques necessàries per poder ser invertits per la comunitat d'inversors'.

A més, però, Ship2B ha aconseguit aixecar 1,5 milions d'euros disposar d'un vehicle de co-inversió propi. 'Confiem aquest any ajudar a impulsar entre 15 i 20 empreses socials", va concloure.