GLOVO: els encàrrecs 2.0

Qui no s'ha oblidat un document a casa i donaria el que fos perquè algú anés a recollir-lo? O està a punt de començar una reunió i s'adona que li falta el carregador, un cable, uns auriculars ... O simplement estar a casa un diumenge al matí i desitja que algú et porti aquests croissants de la teva pastisseria preferida.

Els encàrrecs 2.0 han arribat al mercat de les apps amb Glovo, una plataforma mòbil que proposa una nova manera de comprar, fer enviaments i externalitzar encàrrecs. 'Anem a comprar i et portem qualsevol producte de la teva ciutat en qüestió de minuts. Som aquí per estalviar temps a les persones. Ho comprem per tu i t'ho portem on vulguis. I pots seguir al teu glover a través de l'app en tot moment', proposa Oscar Pierre Miquel, un jove llicenciat en enginyeria aeronàutica que després d'unes pràctiques a Airbus, va decidir emprendre pel seu compte i crear una start up. Així va néixer Glovo, una empresa de missatgeria ràpida formada per Glovers, autònoms geolocalitzats, que s'ofereixen per realitzar l'encàrrec i el realitzen en menys d'una hora i a preu molt competitiu.

Oscar Pierre va participar a l'última sessió de Tardes d'Emprenedoria de la UPF Barcelona School of Management, que organitza la UPF Business Shuttle. 'Barcelona és la ciutat idònia per emprendre i trobar inversors. Hi ha oportunitats, hi ha talent, hi ha innovació', afirma aquest jove de 23 anys. En menys d'un any ha tancat dues rondes d'inversió per valor de més de dos milions d'euros, ja són una trentena de persones a l'empresa, amb més d'11.000 clients, 4.000 comandes a la setmana i presència a Barcelona, ??Madrid, València i preparant la seva internacionalització a Milà i París. 'Cada vegada més la gent valora el seu temps i no vol perdre'l anant al Corte Inglés a comprar alguna cosa, recollint la roba de la tintoreria o anant fins a l'altra punta de la ciutat per lliurar un paquet. Nosaltres el que fem és connectar aquests usuaris amb Glovers, que s'encarreguen de comprar, enviar i fer els encàrrecs al moment'.

Glovo ha estat un dels tres projectes catalans finalistes al Mobile Premier Awards del Mobile World Congress. Reconeix que emprendre és dur i professionalitzar l'empresa encara més. 'No és fàcil, nosaltres encara no generem beneficis però estem creixent, consolidant l'empresa i ara comencem a executar el nostre model de negoci veritable'. La seva recomanació als emprenedors és dedicar temps i buscar l'oportunitat en un mercat creixent. 'Gran part del meu temps l'he dedicat a conèixer gent, buscar inversors, presentar el meu projecte. L'emprenedor ha de confiar en si mateix i la seva idea perquè al principi estàs molt sol. I ha de envoltar-se de gent amb aquest mateix esperit. Si tinc alguna recomanació és invertir en el teu equip i crear cultura d'empresa'. I insisteix: 'Barcelona és la millor ciutat del món per trobar talent. Hi ha gent de molts llocs diferents, molt preparats i desitjosos de trobar projectes nous'. Per a ell, l'emprenedoria hauria de ser un element clau en els joves. 'Les universitats s'han d'orientar a enfocar els joves a pensar en reptes o projectes que necessita la societat, que solventin problemes existents. A Estats Units ja és així i la formació s'afronta des de la innovació social. Això va ser el que a mi em va donar l'empenta per decidir-me a emprendre'.

Amb aquest objectiu la UPF Business Shuttle organitza aquestes jornades. 'A la UPF Barcelona School of Management hem redissenyat i reorientat l'MBA per oferir una formació diferenciada i multidisciplinar on la personalització, el mentoring i el repte personal són la base perquè els estudiants desenvolupin el seu propi projecte individual', explica Susana Domingo, professora l'Executive MBA. 'Amb això, volem preparar professionals per a que aportin solucions transformadores a la societat i l'economia'.