Steve Miller fa reflexionar els alumnes de Comunicació Científica sobre la mort dels dinosaures

L'astrofísic Steve Miller de l'University College of London, expert en la investigació dels planetes del Sistema Solar, en comunicació (Science in Public: Communication, Culture, and Credibility) i divulgador de la ciència (The Chemical Univers- A Guidel Tour) va impartir la conferència inaugural de la 21a edició del Màster en Comunicació Científica, Mèdica i Ambiental de la UPF Barcelona School of Management.

Miller ha estudiat en profunditat i ha publicat recentment un treball d'anàlisi  The public impact of impacts: How the media play in the mass extinction debates en Geological Society of America Special Papers. Miller va presentar als alumnes aquest treball en el qual analitza la cobertura periodística de "la mort dels dinosaures" durant el període de 1980 a 2008. Miller va explicar que la presència del món dels dinosaures en els mitjans de comunicació de masses es remunta a uns 200 anys i que la seva desaparició ha estat motiu de nombrosos estudis i teories.

Les teories més acceptades assenyalen la causa de la seva extermini en l'impacte d'un asteroide o cometa amb la Terra fa uns 65 milions d'anys, gran cataclisme que va originar un "hivern nuclear" que gradualment va fer inviable la subsistència d'aquesta espècie. En el seu estudi, però, Miller assenyala que entre els anys 1991 i 1995 va haver-hi un moment crític en el canvi de la percepció del públic sobre aquest tema tan popular arran de la gran col·lisió del cometa Shoemaker-Levy 9 amb el planeta Júpiter l’any 1994. Això va suposar, per primera vegada en la història de la humanitat, que el món científic pogués seguir en directe i analitzar les conseqüències d'un gran impacte entre dos astres en el Sistema Solar. Miller analitza l'impacte que aquest debat va tenir no només entre la comunitat científica sinó en els mitjans de comunicació.