El Sónar exposa projectes del Màster en Sonologia de l'UPF-IDEC

Un Any Més, el Festival Internacional de Música Avançada i New Media Art de Barcelona, el Sónar, ha seleccionat projectes de l’UPF-IDEC per exposar a la Secció Market Lab, expositor creat específicament per presentar les novetats en empreses o projectes artístics relacionats amb la creativitat, la innovació, l’ensenyament i els nous models de negoci. Els projectes seleccionats han estat realitzats pels alumnes del Màster en Sonologia de la Pompeu Fabra. Tots treballen la interactivitat i incorporen la música com a element central.

R-Control és una superfície de control tàctil per a instruments electrònics que busca acostar els sons més clàssics de l'electrònica a la interpretació en directe. Consta d'un set complet de caixes de ritmes com la TR-909, sintetitzadors polifònics i filtres analògics. Creada pels alumnes del postgrau en Disseny de Sistemes Musicals Interactius Rodrigo Rammsy i Javier Aránega.
Pool of Sounds és una instal·lació interactiva controlada per aigua que permet alterar la música mitjançant l'ús de Spektral Delay, un efecte d'àudio que separa el so en múltiples bandes de freqüència. Així, el seu efecte és com el d'unes gotes d'aigua, com si la música es trenqués en mil trossos al moure’s i després es reconstruís com l'aigua en tornar al seu estat de repòs. Creada per Verónica Vicente, alumna del postgrau en Disseny de Sistemes Musicals Interactius.
Draw it Yourself, de Daniel Sanz, i LaserHarp, de Wardenclyffe, són dos projectes sorgits del postgrau en Disseny de Sistemes Musicals Interactius que permeten al públic interactuar amb aquests curiosos instruments: un controlador MIDI creat amb tecles dibuixades amb tinta conductora i un arpa basat en llums làser en què cada raig de llum és una nota diferent.

Panell de discussió Giant Steps

Com a part també del Sonar + D, GiantSteps organitza una taula rodona al voltant de la pregunta: D'on vénen els nous instruments musicals?
GiantSteps és un projecte europeu que té com a objectiu la creació de la nova generació d'instruments musicals digitals capaços d'alliberar el potencial creatiu de professionals, músics amateurs i fins i tot dels nens.
El professor de Física Aplicada i codirector acadèmic del Màster en Sonologia de l'UPF-IDEC, Sergi Jordà, presidirà el panell de discussió sobre diversos temes en què participaran dos experts en el disseny d'instruments electrònics Native Instruments i dos músics de Red Bull Music Academy .
En aquest panell es discutirà i explorarà sobre com es poden imaginar noves eines i interfícies per a la creació musical i quina és la millor manera de portar el coneixement tècnic i musical de manera transparent i no intrusiva. Serà el dijous 12 de juny a les 18:30h