El present i futur de la comunicació científica, a debat en la 6a edició del Campus Gutenberg

• La trobada, organitzada per la UPF Barcelona School of Management i la Fundació Bancària La Caixa, comptarà amb prop de 50 conferències, tallers i debats sobre divulgació científica
  • El Campus Gutenberg reunirà al setembre a Barcelona els principals experts en el món de la ciència i de la comunicació

La 6a edició del Campus Gutenberg de comunicació i cultura científica se celebrarà enguany a Barcelona el 12 i 13 de setembre amb l’objectiu de reunir un any més els principals experts en el món de la ciència i de la comunicació. La trobada, organitzada pel Màster de Comunicació Científica, Mèdica i Ambiental (UPF Barcelona School of Management) y la Fundació Bancària “la Caixa, i en col·laboració amb el Centre d’Estudis de Ciència, Comunicació i Societat de la Universitat Pompeu Fabra (CCS-UPF), ja té obertes les inscripcions i comptarà amb prop de 50 conferències, tallers i debats entorn la divulgació científica.

Aquest any, el Campus Gutenberg canvia d’ubicació respecte l’any passat i s’ubicarà al Parc de Recerca Biomèdica de Barcelona i el Campus Universitari Mar. Les jornades constaran d’una àmplia gama de tallers que englobaran temàtiques molt variades relacionades amb la comunicació científica: des de com connectar amb tot tipus de  públic a través de Storytelling fins a com viatjar per l’oceà sense moure’s de l’aula, passant per com convertir-se en un heroi de la wikirevolució o com fer servir la comunicació de la ciència com a eina contra la desigualtat.

Entre els ponents que realitzaran els tallers, destaca la presència de professors del Màster de Comunicació Científica, Mèdica i Ambiental de la Universitat Pompeu Fabra, com ara en Bienvenido León que parlarà de com divulgar ciència a través de formats audiovisuals o Pilar Perla que exposarà el paper del ciutadà com a divulgador científic.

En els diferents laboratoris d’idees es parlarà de la innovació en la divulgació ambiental, de com l’art i la tecnologia com a eines que poden ajudar a l’alfabetització en salut i a la inclusió social o de noves estratègies per apropar la ciència als més petits. Gema Revuelta, la directora del Centre d’Estudis de Ciència, Comunicació i Societat de la Universitat Pompeu Fabra i codirectora del Màster en Comunicació Científica, Mèdica i Ambiental obrirà un espai per aprendre i compartir idees sobre què coneixen els científics del seu públic i l’Òscar Menéndez abordarà la xarxa Snapchat com a mecanisme per a divulgar ciència.

A més a més, el Campus Gutenberg comptarà amb quatre debats on ponents i moderadors nacionals i de renom afrontaran el present i el futur de la comunicació científica.

El Campus Gutenberg dedicarà aquesta edició una especial atenció als nous formats per comunicar ciència a través de la música, humor, còmics, apps i fins i tot la màgia.

Podeu consultar el programa i tots els detalls dels ponents a la web del Campus Gutenberg.